Registrator till enheten kansli, planering och analys

Registrator till enheten kansli, planering och analys

Arbetsbeskrivning

Göteborgs Stads Förskoleförvaltning ansvarar för utbildning och omsorg för cirka 25 000 barn i närmare 360 kommunala förskolor. Förvaltningen har cirka 8 900 medarbetare som tillsammans arbetar med barnens lärande och utveckling i centrum. Förskoleförvaltningen söker dig som vill vara med att utveckla en trygg och lärorik förskola för alla barn.
Hos oss ger du barnen möjligheter till en bra framtid, varje dag! Välkommen till världens viktigaste jobb. Du är Göteborg.

Följ gärna vår resa på LinkedIn: https://se.linkedin.com/company/f%C3%B6rskolef%C3%B6rvaltningen-g%C3%B6teborgs-stad

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och utveckla framtidens Förskola i Göteborg? Nu söker vi en registrator till enheten kansli, planering och analys!

Enheten är placerad inom avdelningen styrning och ledning som består av fyra enheter vilka är kansli, planering och analys; tillsyn och juridik; placering; digitalisering och innovation.

Enheten hanterar frågor som rör nämnden, registratur och arkiv. Tar fram statistikunderlag, befolkningsprognos, hantering av statsbidrag, planering och uppföljning utifrån förvaltningens planerings- och styrningssystem.

Vi söker nu en registrator. Det huvudsakliga uppdraget är att registrera inkomna handlingar (digitala och fysiska) och administrera ärenden i förvaltningens diarium, samt hantera utlämnande vid begäran om allmän handling. Det ingår även att vara behjälplig att ta fram underlag inför nämndsammanträden. Registrator innebär en flexibel tjänst där uppgifterna kan variera både på lång och kort sikt. Exempel på uppgifter som kan vara aktuella kan vara att inhämta underlag från myndigheter och fristående externa aktörer, sammanställa statistik eller bistå i utredningar.

Göteborgs stad kommer i år att påbörja införandet av ett nytt ärendehanteringssystem. Du kommer att vara delaktig både i det förberedande arbetet och i införandet av det nya systemet på förskoleförvaltningen.

Du kommer att utgå från förvaltningens aktivitetsbaserade kontor på Gamlestads torg.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en gymnasieexamen inom offentlig förvaltning eller annan utbildning som är relevant för rollen. Du ska även ha minst två års erfarenhet av administrativt arbete på förvaltningsövergripande nivå.

För rollen krävs kunskap och gärna erfarenhet om det kommunala styrsystemet och processerna. Du behöver även ha kunskap och erfarenhet av gällande lagstiftning inom offentlig verksamhet och därmed de bestämmelser som reglerar verksamhetsområdet, såsom offentlighets- och sekretesslagen, tryckfrihetsförordningen och dataskyddsförordningen.

För att lyckas i uppdraget tror vi att du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar. Du har även intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar.

I rollen krävs att du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Det är även viktigt att du kan agera på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du är noggrann och kan ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Sammanfattning

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024