OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetskontoret är arbetsplatsen för dig som vill vara med och påverka utvecklingen av Göteborg. Med rollen som markägare skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i vår stad. Fastighetskontoret verkar under fastighetsnämnden som ansvarar för Göteborgs mark- och bostadspolitik och har en central roll i stadens tillväxt och utveckling.
Vi är cirka 260 anställda och vårt kontor är centralt beläget nära Brunnsparken och Centralstationen. Arbetsplatsen kännetecknas av öppenhet, god stämning och engagemang. Vi har spännande uppdrag och medarbetare med bred erfarenhet och stor kunskap. Hos oss får du stort ansvar och kan aktivt bidra till stadens utveckling.
Anta utmaningen, tillsammans bygger vi staden!
ARBETSUPPGIFTER
Trivs du i en mångfacetterad roll där du får en god överblick och insyn i många olika processer? Nu söker vi på Fastighetskontoret en registrator som ska förstärka vårt team!
Som registrator hos oss tar du emot inkommande handlingar och sorterar, kategoriserar och registrerar dessa. Du diarieför handlingar som verksamheten producerar. Den stora majoriteten av handlingar är i dagsläget digitala men i vissa ärendeslag förekommer fortfarande pappershantering. Du kommer i ditt arbete även att ge service och lämna ut allmänna handlingar till allmänhet. Vidare har du nära kontakt med kontorets verksamhetsavdelningar och kommer att ge stöd och råd till anställda på kontoret.
Du kommer att vara placerad på Enheten för ärendeprocess som består av sju personer. Vi är en blandad grupp omfattande arkivarier, registratorer, assistent, dataskyddshandläggare, nämndsekreterare och enhetschef. Enheten samarbetar nära kontorets juristenhet bl.a. vid sekretessprövningar och internutbildningar.
KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker har en akademisk utbildning inom exempelvis arkivvetenskap, samhällsvetenskap, statsvetenskap, offentlig förvaltning eller likvärdigt. Du har både erfarenhet av diarieföring inom offentlig förvaltning samt av arbete med elektriska dokument och databaser. Vidare har du god IT- och systemvana.
Det är särskilt meriterande om du tidigare arbetat med utlämnande av allmänna handlingar och sekretessbedömningar. Även tidigare erfarenhet av dataskyddsarbete (GDPR) är meriterande.
För att passa i rollen som registrator krävs det att du är noggrann och har ett gott ordningssinne. Du ska även ha en god förmåga att uttrycka dig i skrift och kunna kommunicera tydligt och korrekt vid kontakter med allmänheten och anställda på kontoret. Du tar ansvar för ditt arbete och vill lära dig om Fastighetskontorets verksamhet och organisation för att kunna ge god service både internt och externt. Du arbetar självständigt och strukturerat och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter. Vidare är du en serviceinriktad person samtidigt som du har integritet. Du har en utvecklad analytisk förmåga för att kunna fatta självständiga och välgrundade beslut.
Är detta du? Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Som medarbetare på fastighetskontoret i Göteborgs stad får du en trygg anställning med många karriärvägar och möjligheter till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
På fastighetskontoret arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Tillsammans med vår idrotts- och friskvårdsförening erbjuder vi både träning och trivselaktiviteter, exempelvis hälsovecka, kräftskiva och bowlingturnering. Som anställd erbjuds du friskvårdsbidrag, cykelförmån, massage på arbetstid och träning på idrottsanläggningar till rabatterat pris.
Till rekryteringsföretag och annonsörer
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.