OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen.
Bli en av oss!
Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att:
• öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande.
• skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat.
• öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar.
Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, grundsärskolan, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 162 kommunala grundskolor där nästan 61 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola.
Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en registrator till grundskoleförvaltningen.
I ditt arbete säkerställer du en rättssäker och effektiv hantering av allmänna handlingar enligt gällande lagstiftning samt enligt förvaltningens rutiner. I uppdraget ingår registratorsuppgifter som diarieföring samt hantering av förvaltningens post och officiella e-brevlåda. I tjänsten ingår också kontakt med medborgare vid exempelvis utlämnande av allmänna handlingar.
Du ger stöd och sakkunskap åt handläggare och chefer på förvaltningen, utför kvalitetskontroller och är med och utvecklar förvaltningens rutiner inom arbetsområdet.
Förvaltningen ska under de kommande åren byta ärendehanteringssystem. Inför detta behöver du självständigt ge stöd till handläggare och chefer. Även andra arbetsuppgifter kopplade till dokumenthantering kan bli aktuella i tjänsten.
Tjänsten är placerad på enheten för Central administration och reception. I enhetens uppdrag ingår övergripande registratur, arkiv, administration och reception. På enheten arbetar idag ungefär 25 personer.
Tjänsten är placerad på Gamlestads Torg 7 där vi sitter i aktivitetsbaserade och fräscha lokaler.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieexamen och minst ett års erfarenhet av arbete med registrering och dokumenthantering inom offentlig sektor. Vi ser också gärna att du har kunskap om offentlighets- och sekretesslagstiftning inom kommunal verksamhet. Det är även meriterande om du har en utbildning inom offentlig förvaltning, statsvetenskap eller motsvarande.
Vår ärendehantering är digitaliserad och integrerad i ett ärendehanteringssystem. Du är därför en van användare av olika IT-stöd och kan med lätthet sätta dig in i nya system. Erfarenhet från att arbeta i ärendehanteringssystemet LIS är meriterande.
Vi söker dig som har mycket goda kunskaper i svenska språket dvs god förmåga att kommunicera i både tal och skrift.
Du är noggrann vilket innebär att du är mån om att ditt arbete utförs korrekt. Du har förmåga att ha fokus på detaljer och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller hög kvalitet. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du arbetar för att framföra lösningar. Inom ramen för ditt uppdrag har du förmåga att ta självständiga beslut men du har också god samarbetsförmåga. Du använder din tid effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt.
ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.