Registrator till huvudregistratur, staben för demokrati och insyn

Registrator till huvudregistratur, staben för demokrati och insyn

Arbetsbeskrivning

Regionskansliet Nyköping

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Region Sörmlands verksamheter är viktiga för alla som bor och verkar i Sörmland. Region Sörmland är en politiskt styrd organisation som förvaltar och utvecklar välfärden för Sörmlands invånare. Regionen erbjuder hälso- och sjukvård samt tandvård av hög kvalitet, en väl fungerande kollektivtrafik och ett rikt kulturutbud.

Staben för demokrati och insyn är en stödfunktion till det politiska beslutsfattandet. Staben består av huvudregistratur, informationsstyrning och nämndsekretariat. I staben är vi 13 medarbetare som tar ett helhetsansvar inom dessa områden och arbetar både styrande och stöttande mot regionens verksamheter.

Vi söker en registrator till regionens huvudregistratur. Vi ser fram emot att välkomna en ny medarbetare som tycker att det är roligt och givande att arbeta på en myndighet och som vill utveckla registratorsrollen utifrån verksamhetens behov och omvärldens skiftande krav på offentlig förvaltning.


Dina arbetsuppgifter
Arbetet som registrator innebär bl.a:

• hantering av såväl analog som digital post, distribuering och diarieföring av handlingar.
• planering och genomförande av utbildningar och nätverksträffar för regionens registratorer.
• stöd och support i verksamhetssystemet Public 360 riktade till regionens registratorer och andra tjänstepersoner.
• framtagande av rutiner och andra styrande dokument inom områden allmänna handlingar, diarieföring, hantering av analoga och digitala handlingar m.m.
• hantering av begäran om allmänna handlingar, dvs. tillhandahållande, sekretessprövning och menprövning.


I rollen förväntas du ta ansvar för att hantering av allmänna handlingar sker lagenligt och effektivt. Vidare vill vi att du har förmågan att identifiera, uppmärksamma och förvalta utvecklingsbehov inom våra verksamhetsområden. Arbetet innebär nära kontakt med förtroendevalda, tjänstepersoner och allmänheten.

Din kompetens
För att lyckas i rollen som registrator till huvudregistraturen är det viktigt att du har ett konsultativt förhållningssätt gentemot andra på myndigheten och har erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning, på kommunal, regional eller statlig nivå. Utbildningsmässigt ser vi gärna att du är diplomerad registrator eller har akademisk utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap, samhällsvetenskap, juridik eller annan likvärdig utbildning.

Du besitter kunskap och arbetar med stor medvetenhet gällande hantering av allmänna handlingar, tillämpning av bevarande- och gallringsregler, sekretess och informationssäkerhet. Du är van att arbeta med digitala verksamhetssystem och uttrycker dig mycket bra på svenska, både muntligt och skriftligt.

Vi söker dig som har ordningssinne, är ansvarstagande och har en bra arbetskapacitet. Vi ser gärna att du är serviceinriktad och har en positiv inställning. Du tycker om att tillhöra ett team men ansvarar själv för självständiga arbetsuppgifter. Du bidrar aktivt till gott samarbete och till bra stämning i arbetslaget; du är prestigelös och gillar att utforska nya lösningar. Du vill arbeta i en roll som ger dig möjlighet att kombinera återkommande arbetsuppgifter med insatser för att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef för staben för demokrati och insynVanessa Blanco, 072-142 83 89.
Registrator, Hanna Rundström, 0155-24 50 00.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på Region Sörmland!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-02-09.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Sörmland
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2022
  • Ansök senast: 9 februari 2022

Liknande jobb


Arkivarie

Arkivarie

1 augusti 2022

Arkivarie

Arkivarie

8 augusti 2022

Arkivarie

Arkivarie

8 augusti 2022

24 augusti 2022