OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IVO ansvarar för tillsyn över hälso- och sjukvård, hälso- och sjukvårdspersonal, socialtjänst och verksamhet enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Myndigheten ansvarar också för viss tillståndsprövning. Avdelning mitt finns i Örebro och har Uppsala, Gävleborgs, Västmanlands, Dalarnas, Värmlands, Örebro och Södermanlands län som sitt tillsynsområde.
IVO-Inspektionen för vård och omsorg
IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna. IVO har omkring 700 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och två myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.
Rollen som registrator
Som registrator kommer du hantera inkommande post och myndighetens e-postlåda samt hantera utlämnande av allmänna handlingar efter begäran från enskilda medborgare, andra myndigheter och media. Du kommer att klassificera och diarieföra i IVO´s elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem Public 360.
Som registrator ger du råd och stöd till övrig personal i frågor som rör diarieföring och hantering av handlingar. Du ansvarar för att sekretessbelagda handlingar hanteras och registreras i enlighet med gällande regelverk och avslutar och arkiverar handlingar i närarkiv.
Vi söker dig med erfarenhet av administration inom offentlig verksamhet
Kvalifikationer
• Minst treårig gymnasieutbildning
• Administrativ erfarenhet inom offentlig förvaltning.
• Goda IT-kunskaper och stor vana vid användning av datasystem och databaser
• Erfarenhet av diarieföring i moderna dokument- och ärendehanteringssystem
Meriterande
• Kännedom om de lagar och förordningar som styr dokumenthanteringen inom offentlig förvaltning.
• Kunskaper i det elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem Public 360
• Erfarenhet av diarieföring och /eller arkivering av handlingar i offentlig förvaltning, gärna statlig.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga erfarenheter
Som person har du en god förmåga att kommunicera och samarbeta med andra. Det är också viktigt att du är mycket noggrann men samtidigt har en hög serviceambition. För att trivas ska du vara flexibel och ha god förmåga att utveckla och tillämpa nya arbetssätt och metoder inom dokumentadministrativa området. Du måste även vara intresserad av att använda datorn som ett verktyg i ditt arbete.
Vad kan IVO erbjuda dig?
Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, -metoder och verktyg för att nå bästa resultat.
Anställningen är en tillsvidareanställning där vi tillämpar sex månaders provanställning, med tillträde så snart som möjligt. Tjänsten avser heltid med placering i Örebro.
Hur du ansöker
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta enhetschef Birgitta Johannesson 010-788 54 75 eller avdelningsregistrator Lena Dahlberg 010-788 54 82. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Petra Fredriksson 010-788 54 51.
Fackliga kontaktpersoner är Jonas Johansson, SACO, 010-788 55 91, Karin Dahlberg, Vårdförbundet, 010-788 54 13 och Lena Nyberg Fackförbundet ST, 010-788 54 12.
Märk din ansökan med dnr 2.1.1- 17667/2020. Sista ansökningsdagen är onsdagen den 13 maj 2020.
Bifoga brev och personligt CV.
Betyg och eventuella handlingar tas med vid eventuell intervju.
Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Hedström, Ekonomichef
0107885690
Sara Larsson, HR-specialist
010-788 55 39
Derya Akcan, Facklig kontakt Saco-S
010-788 53 05
Ingemar Jonnerhag, Facklig kontakt Vårdförbundet
010-788 52 56
Marie Brandvold, Enhetschef
010-788 5112
Birgit Rengren Borgerson, Enhetschef
010- 788 5462
Susanna Jakobsson, HR-specialist
010- 788 57 03
Pernilla Spens, HR-specialist
010-788 5187
Maria Carneland, Facklig kontakt ST
010-788 54 06
Ingrid Rydell, Analyschef
010-788 55 01