OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av Örebro kommuns pågående digitaliseringsresa? Är du en person som gärna tar egna initiativ och trivs i en roll där du får driva utvecklingen framåt? Ta chansen att bli en del av vårt team, just nu söker vi en registrator!
Om tjänsten
Örebro kommun är i ett pågående digitaliseringsarbete och arbetar aktivt med att utveckla vår informationsförsörjning. I rollen som registrator kommer du arbeta på Kansli- och informationsförvaltningsavdelningen som spelar en viktig roll i digitaliseringsresan. Vårt uppdrag är att säkerställa att kommunens information är riktig, nåbar, spårbar och transparent vilket är grunden för en öppen demokrati. Som registrator arbetar du operativt tillsammans med kommunens andra registratorer. Du bidrar i det gemensamma arbetet med att utveckla informationshanteringen i Örebro kommun samt är delaktig i vårt arbete med digitalisering och automatisering. Rollen innebär att självständigt ge stöd genom hela ärendehanteringsprocessen, men även att genomföra utbildningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• bedöma, registrera och arkivera inkommande handlingar
• kvalitetssäkra registreringen i systemet
• arbeta med rutiner, riktlinjer och andra stöddokument inom registraturen
• utbilda och stödja handläggare i registrering
• beställa behörighet till handläggare och säkerställa att rätt behörighet ges
• lämna ut handlingar i avslutade ärenden och i samråd med handläggare och nämndsekreterare i pågående ärenden
Kompetenskrav
• adekvat gymnasieutbildning inom ekonomi eller administration
• dokumenterad erfarenhet av diarieföring och arkivering
• kunskap om grundläggande administrativa arbetsrutiner
I rollen som registrator planerar, organiserar och prioriterar du ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och ser möjligheter i förändring. Du arbetar bra tillsammans med andra men trivs även med ett självständigt arbete. Rollen kräver att du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med övrig personal och dokumentera det som verksamheten kräver samt har goda kunskaper i Office-paketet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av registrering i ärende- och dokumenthanteringssystemet W3D3, alternativt motsvarande system
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tidsbegränsad anställning
Antal tjänster: 1
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: fr.o.m. 1 september 2022 eller enligt överenskommelse. Anställningen sträcker sig t.o.m. 31 december 2022.
Om arbetsplatsen
Kansli- och informationsförvaltningsavdelningen erbjuder stöd med administration, ärendehantering, utredningsarbeten och juridik. Vi biträder kommunstyrelsen, nämnder, förvaltningar och kommunala bolag med juridisk rådgivning och agerar ombud för kommunen i domstol.
Stadsarkivet säkerställer att allmänna handlingar hanteras korrekt. Vi är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 19 juli. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67