OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid. Tillträde senast 1 december.
Kommunkansliet är navet för den demokratiska processen i Karlshamns kommun. Hos oss är all nämndadministration och den centrala registraturen samlad tillsammans med kommunens centralarkiv. I vårt ansvar ingår allt från postöppning, registrering av handlingar och politisk behandling till arkivläggning. I vårt uppdrag ingår också att vara ett stöd till vissa kommunalt helägda bolag och att utveckla kommunens ärendehantering. Kommunkansliet är organiserat under kommunledningsavdelningen på kommunstyrelseförvaltningen.
Arbetsuppgifter
Som registrator har du framför allt ansvar för posthantering, registrering av handlingar och fördelning av ärenden inom kommunen. I arbetet ingår även att ge service till förtroendevalda, tjänstepersoner, allmänheten och media genom att t.ex. lämna ut allmänna handlingar. Du är även behjälplig med övriga administrativa uppgifter.
Kvalifikationer
Du har en relevant utbildning för tjänsten och kunskaper om tillämplig lagstiftning, främst offentlighets- och sekretesslagen, kommunallagen, förvaltningslagen och dataskyddsförordningen. Det är meriterande att ha arbetat i offentlig verksamhet och politiskt styrd organisation. Dina kunskaper i svenska är goda och du kan uttrycka dig väl i både skrift och tal. Du har god datorvana och det är meriterande med tidigare erfarenhet av systemet Evolution.
Arbetet kräver flexibilitet och förmåga att arbeta inom korta tidsramar. Du är noggrann och har en känsla för service, vilket innebär att bemöta människor på ett professionellt sätt. Du skapar goda relationer med omgivningen och bidrar till ett gott arbetsklimat. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet.
För mer information kontakta
Christina Svensson, Avdelningschef på kommunledningsavdelningen, tel. 0454-816 13
Fackliga företrädare:
Christina Gustafsson, Vision, 0454-81189
Sista ansökningsdag:
2023-09-04