OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som har ett intresse för registratur och administration och vill vara med och förvalta och utveckla informationshanteringen i Örebro kommun.
Om tjänsten
Som registrator arbetar du operativt och bidrar även i det gemensamma arbetet med att utveckla informationshanteringen i Örebro kommunen. Du kommer hantera diverse administrativa uppgifter och du kommer även vara en delaktig i vårt arbete med digitalisering och automatisering.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• dagligen öppna och fördela inkommande post
• bedöma, registrera och arkivera inkommande handlingar
• följer upp och kvalitetssäkrar registreringen i systemet
• arbeta med rutiner, riktlinjer och andra stöddokument inom registraturen
• bidrar till att registreringen stödjer verksamheten
• utbilda och stödja chefer och handläggare i registrering
• beställa behörighet till handläggare och säkerställa att rätt behörighet ges
• lämna ut handlingar i avslutade ärenden och i samråd med handläggare och nämndsekreterare i pågående ärenden
• bidra aktivt i vårt utvecklingsarbete
Kompetenskrav
• gymnasieexamen
• dokumenterad erfarenhet av diarieföring, arkivering och postrutiner
• god kunskap om regelverk kring hanteringen av allmänna handlingar, sekretess och utlämnande
• erfarenhet av registrering i digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem
• goda kunskaper inom Officepaketet
• kunskap om grundläggande administrativa arbetsrutiner
I din roll är det viktigt att du har en god förståelse för ärende- och dokumenthantering i offentlig förvaltning och är en god administratör med hög servicekänsla och flexibilitet. Du har god stilistisk förmåga behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med övrig personal och dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• erfarenhet av registrering i ärende- och dokumenthanteringssystemet W3D3
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Kommunstyrelseförvaltningen har i uppdrag att leverera interna stödtjänster till förtroendevalda, medarbetare och chefer. I det interna stödet finns avdelningarna; IT, HR, Ekonomi, Kansli och demokratistöd, Kommunikation och Samhällsutveckling.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 14 november.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67