Registrator till Kommunstyrelseförvaltningen

Registrator till Kommunstyrelseförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har ett intresse för registratur och administration och vill vara med och förvalta och utveckla informationshanteringen i Örebro kommun.

Om tjänsten
Som registrator arbetar du operativt och bidrar även i det gemensamma arbetet med att utveckla informationshanteringen i Örebro kommunen. Du kommer hantera diverse administrativa uppgifter och du kommer även vara en delaktig i vårt arbete med digitalisering och automatisering.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• dagligen öppna och fördela inkommande post
• bedöma, registrera och arkivera inkommande handlingar
• följer upp och kvalitetssäkrar registreringen i systemet
• arbeta med rutiner, riktlinjer och andra stöddokument inom registraturen
• bidrar till att registreringen stödjer verksamheten
• utbilda och stödja chefer och handläggare i registrering
• beställa behörighet till handläggare och säkerställa att rätt behörighet ges
• lämna ut handlingar i avslutade ärenden och i samråd med handläggare och nämndsekreterare i pågående ärenden
• bidra aktivt i vårt utvecklingsarbete

Kompetenskrav

• gymnasieexamen
• dokumenterad erfarenhet av diarieföring, arkivering och postrutiner
• god kunskap om regelverk kring hanteringen av allmänna handlingar, sekretess och utlämnande
• erfarenhet av registrering i digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem
• goda kunskaper inom Officepaketet
• kunskap om grundläggande administrativa arbetsrutiner

I din roll är det viktigt att du har en god förståelse för ärende- och dokumenthantering i offentlig förvaltning och är en god administratör med hög servicekänsla och flexibilitet. Du har god stilistisk förmåga behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med övrig personal och dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande

• erfarenhet av registrering i ärende- och dokumenthanteringssystemet W3D3

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning 

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Kommunstyrelseförvaltningen har i uppdrag att leverera interna stödtjänster till förtroendevalda, medarbetare och chefer. I det interna stödet finns avdelningarna; IT, HR, Ekonomi, Kansli och demokratistöd, Kommunikation och Samhällsutveckling.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 14 november.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2020
  • Ansök senast: 14 november 2020

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Registrator/arkivarie

Registrator/arkivarie

17 september 2024

13 september 2024