OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som har arbetat inom kommunal verksamhet tidigare och har goda kunskaper i gällande lagar! Uppdraget börjar i augusti och tjänsten tillsätts omgående, så vänta inte med din ansökan.
Om uppdraget
Vår kund i Västerås söker nu en registrator till ett uppdrag från den 7 augusti och året ut. Uppdraget är på heltid.
Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia.
Dina arbetsuppgifter
I denna roll ingår du i kundens planeringsenhet, som arbetar nära samtliga delar av organisationen. Vår kund är en offentlig verksamhet med fokus på återvinningsarbete.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Öppna post, papperspost och förbundets officiella mejl
- Daglig diarieföring av löpande ärenden, digitalt och i pappersform
- Samordna dataskyddsfrågor med stöd av förbundets dataskyddsombud
- Hålla ordning i och fylla på kontorsförråden, hantera beställningar
- Arkivering i förbundets arkivlokal
- Expertanvändare och systemförvaltare i förbundets ärende- och dokumenthanteringssystem i samarbete med systemförvaltare från IT-enheten
Dina kvalifikationer
Förr denna tjänst söker vi dig som har tidigare erfarenhet av en liknande roll inom kommunal verksamhet, och en god förmåga att leda dig själv i arbetet. Du är en serviceinriktad och engagerad person med hög integritet.
Krav för tjänsten:
- 3-årigt gymnasium gärna med inriktning samhällskunskap
- Minst ett års erfarenhet av att arbeta som registrator
- Goda IT-kunskaper och praktisk erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystem
- Goda kunskaper om arkivlagen, kommunallagen, förvaltningslag samt offentlighets- och sekretesslagen, dataskyddsförordningen, författningar som styr offentlig verksamhet samt kunna göra sekretessbedömningar
- Goda kunskaper i svenska
- B-körkort
Det är meriterande om du har en statsvetarutbildning och dokumenterad erfarenhet av dataskyddsfrågor och GDPR.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson