OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Nacka bor drygt 95 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.
Kontaktcenter är första vägen in till kommunen för medborgarna. Kontaktcenter består av grupperna, registratur, telefoni, reception, stadsbyggnadsservice, konsumentrådgivning, arkiv och bokningsgruppen.
En av våra registratorer går nu vidare till nya utmaningar. Därför söker vi nu en ny registrator som kommer att ingå i ett team med andra registratorer.
Arbetsbeskrivning
I arbetsuppgifterna som registrator ingår bland annat:
- Hantering och registrering av inkommande post samt e-post till funktionsbrevlådor tilhörande kommunens nämnder
- Se till att skapade postlistor finns tillgängliga och skickas ut till massmedia
- Seretessbedömning och utlämning av handlingar
- Besvara frågor om ärenden från allmänheten och medarbetare
- Ge stöd, råd och vägledning till kommunens anställda i ärendehanteringssystemet
- Medverka till att kommunen har en effektiv och korrekt hantering av sina handlingar
I tjänsten kan komma att ingå förvaltning av kommunens nya ärendehanteringssystem Platina samt att hålla grundutbildning i systemet för kommunens handläggare.
Kvalifikationer
Du har erfarenhet av arbete som registrator och är väl förtrogen med lagstiftningen som styr arbetet, alternativt adekvat utbildning exempelvis registrator och stats- eller förvaltningskunskap. Du har god it-vana och erfarenhet av digital ärende- och dokumenthantering.
För att passa in i teamet med de andra registratorerna är det viktigt att du är noggrann, utåtriktad och har en väl utvecklad pedagogisk förmåga. Erfarenhet av kommunal sektor är meriterande. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har lätt för att samarbeta och som person är du positiv och trygg i dig själv. Du trivs med att stötta och vägleda andra och att ta ansvar samt driva utvecklingsarbete.
Vi erbjuder dig en arbetsplats med många kontakter i en utvecklingsorienterad miljö!
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid, dagtid
Tillträde: Snarast, efter överenskommelse. Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningsperiodens slut.
Ansökan
Ansök sker endast via vertyget Reachmee. Välkommer att registrera din ansökan med CV och personligt brev senast 2015-03-31
Lön
Månadslön, individuell lönesättning
Kontaktpersoner
Registrator Jenny Lagebjörk 08-7189254
Biträdande enhetschef Anders Larsson 08-7189236
Enhetschef Ingrid Mohlin 08-7189570
Facklig kontakt
Christine Lindström, Vision, 08-718 87 28
Vanessa Johansson, Jusek, 08-718 78 83