Registrator till myndighet

Registrator till myndighet

Arbetsbeskrivning

Registrator för konsultuppdrag hos myndighet

Om tjänsten
Som registrator kommer du att arbeta på en myndighet med placering inom tullarna i Stockholm.

I din roll som registrator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Klassificera, registrera och skanna allmänna handlingar i myndighetens diarieföringssystem (W3D3) enligt offentlighets- och sekretesslagen
- Medverka vid utlämnanden av allmänna handlingar och lämna upplysningar om de allmänna handlingar myndigheten ansvarar för
- Administrera myndighetens officiella brevlåda (både fysisk- och e-post)
- Medverka vid förvaltningen av W3D3 och kringsystem
- Arkivera fysiska akter knutna till diariet och hantera närarkivet
- Medverka vid ordningsarbeten i den del av myndighetens fysiska arkiv som förvaras i Stockholm

Eftersom arbetsbelastningen inom registraturen kan variera över tid, ska du även kunna åta dig andra arbetsuppgifter av administrativ karaktär i mån av tid.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Registrator är ett konsultuppdrag på heltid med planerad start i mitten av maj och beräknas pågå t om slutet av november. Möjlighet till förlängning på uppdraget finns.

Krav för tjänsten:
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
• Erfaren administratör med vana att arbeta i olika administrativa system

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda.
Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Meriterande för tjänsten:
• Registratorsutbildning, utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande
• Erfarenhet av arbete som registrator inom offentlig förvaltning

Om dig:
Vi söker dig med tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och gärna från statlig myndighet. Du är prestigelös, serviceinriktad och samarbetsvillig. I rollen som registrator är det också av största vikt att du är noggrann, strukturerad och arbetar med hög kvalité.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-04-23. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.

Kammarkollegiet
Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 15 april 2024
  • Ansök senast: 23 maj 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Granskare inom välfärdsbrott

Granskare inom välfärdsbrott

27 november 2024

Utredare

Utredare

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024