OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker vi nu en erfaren registrator. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt (senast 1 juni) till årsskiftet.
Varmt välkommen med din ansökan - urval och intervjuer genomförs löpande.
Om tjänsten
Inspektionen för vård och omsorg (IVO) har till uppgift att granska att befolkningen får vård och
omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. IVO
har idag ca 750 medarbetare. IVOs avdelning sydväst i Göteborg, enheten Registratur och administration, har behov av stöd av en registrator fram till årsskiftet. Konsultuppdraget är på heltid och du kommer utgå företrädesvis i IVO:s lokaler i Göteborg. Kontoret ligger i Gårda.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Ta emot, klassificera och diarieföra handlingar i IVO:s elektroniska ärende- och dokumenthanteringssystem Public 360,
• Hantera utlämnande av allmänna handlingar efter begäran från enskilda medborgare, andra myndigheter och media,
• Ta emot samtal från privatpersoner och andra myndigheter,
• Tillsammans med övriga registratorer ge råd och stöd till övrig personal på avdelningen i frågor som rör diarieföring och hantering av handlingar, och
• Avsluta ärenden och arkivera handlingar i avdelningens arkiv.
Vem är du?
Vi söker dig med följande profil:
• Flerårig aktuell erfarenhet av arbete som registrator, gärna inom offentlig förvaltning.
• Aktuell erfarenhet av diarieföring i modernt dokument- och ärendehanteringssystem, gärna P360 (Public360).
• Goda kunskaper om de regler som styr hanteringen av allmänna handlingar.
• God kännedom om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators funktion och ansvar.
• God datorvana.
• Goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt.
Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.