Registrator till myndighet i Göteborg

Registrator till myndighet i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som registrator och är intresserad av nya utmaningar på en myndighet? Välkommen att söka till denna spännande tjänst!

Om uppdraget

Vi söker nu en registrator för ett konsultuppdrag hos en kund i Göteborg, som är verksam inom offentlig sektor. Ett givande uppdrag för dig med tidigare arbetslivserfarenhet som registrator eller för dig som precis har blivit klar med högskolestudier inom området. Uppdraget förväntas starta den 16 februari 2024 och pågår till 31 maj 2024, med chans till förlängning. Arbetet sker på plats i myndighetens lokaler i Göteborg.

Dina arbetsuppgifter

Myndigheten arbetar med att implementera nytt ärendehanteringssystem, klassificeringsstruktur och informationshanteringsplaner. I detta arbete ingår ordinarie registratur, därmed behöver registraturen avlastning från ordinarie löpande registrering för att kunna delta i implementeringen. Utöver detta kommer dina arbetsuppgifter innefatta bland annat:

- Daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering

- Aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden

- Kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen.

- Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden

- Ta fram statistik över pågående och avslutade ärenden.

Dina kvalifikationer

- Registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator

- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

- Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.)

- Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar

- Kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-01-19.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Jaqueline Shafig, jaqueline.shafig@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 175 50 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 november 2023
  • Ansök senast: 19 januari 2024

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024