OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Registrator till myndighet i särklass
Trivs du med struktur, ordning och reda men också myndigheter utöver det vanliga? Vi på Randstad har nu ett spännande uppdrag på just en sådan myndighet. Här har man hundratals kunder men också tiotals uppdrag – och placering i Stockholm. I korridorerna har du mestadels kollegor inom ekonomi, juridik och handläggning. Snart hoppas vi också ha dig. För att kunna söka behöver du ha erfarenhet av registrering, ärendehanteringssystem och diarieföring. Välkommen med din ansökan.
Uppdragsgivare: Randstad
Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid (möjlig deltid vid önskemål), för start enligt överensekommelse och med uppdrag till 31 december. Som konsult hos Randstad kan du dock räkna med kommande uppdrag, om intresse finns.
Arbetsbeskrivning:
Hit kommer du till myndigheternas myndighet, i alla fall när det kommer till dess särskilda funktion och område. Med ett par hundra kunder, några tiotal uppdrag och ett par hundra anställda består myndigheten mestadels av ekonomer, handläggare och jurister. De flesta med placering på adress i Stockholm, men visst finns myndigheten också på annan ort. Som i Solas hemstad: Karlstad. Uppdraget som registrator är emellertid just på huvudkontoret i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter:
• Postöppning
• Registrering
• Diarieföring
Kvalifikationer:
Som registrator på uppdrag för staten så behöver du ha tidigare erfarenhet av postöppning, registrering och diarieföring inom offentlig sektor, med fördel från en myndighet.
Du behöver också gymnasieutbildning (eller minst 1 års erfarenhet av registrering) och goda färdigheter i Microsoft Office-paketet (eller liknande) och i ärendehanteringssystem (som till exempel Iipax.)
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du initiativ- och ansvarstagande, du vet bad som behöver göras och lägger upp din dag på ett strukturerat och bra sätt. Ungefär som med dina arbetsuppgifter. Andra beskriver dig som positiv med en ljus syn på arbetet. Kanske för att du är hjälpsam och har förmåga att se till helheten.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2017-11-25, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Magnus Söderberg | magnus.soderberg@randstad.se [ mailto:magnus.soderberg@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström