Registrator till myndighet i Stockholm

Registrator till myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som Registrator kommer du att främst arbeta med att diarieföra, arkivera och sköta utlämnanden av ärenden och ärendedokument. Du kommer arbeta tillsammans med anställd personal i myndighetens dokumenthanteringsgrupp.

Övrigt förekommande arbetsuppgifter:
- Daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering
- Aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden
- Kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen
- Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden
- Ta fram statistik över pågående och avslutade ärende

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Registrator är ett konsultuppdrag på heltid med start 2 maj och beräknas pågå t om 30 december med möjlighet till förlängning.

Krav för tjänsten:
• Registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning, eller gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv med flera).
• Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar och att du kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Meriterande för tjänsten:
- Erfarenhet från att ha jobbat med Public 360
- Erfarenhet från ett eller flera uppdrag åt statlig myndighet

Om dig
Du är självgående, noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Du är van att arbeta med monotona arbetsuppgifter och är flexibel med god förmåga att utföra uppgifter där de uppstår.
För tjänsten är det också viktigt att du utför arbetsuppgifter utifrån uppsatta riktlinjer samt förstår, instämmer och arbetar utifrån den statliga värdegrunden.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-04-28
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.

Kammarkollegiet
Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 20 april 2024
  • Ansök senast: 26 april 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024