OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som har ett intresse för registratur och administration och vill vara med och förvalta och utveckla registraturen i Örebro kommun.
Om tjänsten
Som registrator arbetar du operativt och strategiskt och bidrar i det gemensamma arbetet med att utveckla diarieföringsfrågor inom kommunen. Du kommer hantera diverse administrativa uppgifter och vara ett stöd för programdirektören. Du kommer även vara en delatig i vårt arbete med digitalisering och automatisering.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• dagligen öppna och fördela inkommande post
• bedöma, registrera och arkivera inkommande handlingar
• kvalitetssäkra registreringen i systemet
• arbeta med rutiner, riktlinjer och andra stöddokument inom registraturen
• vara ett stöd till andra registratorer
• utbilda och stödja handläggare i registrering
• beställa behörighet till handläggare och säkerställa att rätt behörighet ges
• lämna ut handlingar i avslutade ärenden och i samråd med handläggare och nämndsekreterare i pågående ärenden
Kompetenskrav
• gymnasieexamen
• dokumenterad erfarenhet av diarieföring, arkivering och postrutiner
• erfarenhet av registrering i digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem
• goda kunskaper inom Officepaketet
• kunskap om grundläggande administrativa arbetsrutiner
I din roll är det viktigt att du är en god administratör med hög servicekänsla och flexibilitet. Du har god stilistisk förmåga behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera övrig personal och dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av registrering i ärende- och dokumenthanteringssystemet W3D3
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: snarast enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Kommunstyrelseförvaltningen har i uppdrag att leverera interna stödtjänster till förtroendevalda, medarbetare och chefer. I det interna stödet finns avdelningarna: IT, HR, Ekonomi, Kansli och demokratistöd, Kommunikation och Samhällsutveckling.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 29 april.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67