OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den nya polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.
Rättsavdelningen består av ca 700 medarbetare varav ca 45 inom Region Bergslagen. Regionen består av länen Värmland, Dalarna och Örebro med Örebro som huvudort. Inom hela regionen arbetar ca 1700 medarbetare.
Rättsavdelningen utövar Polismyndighetens rättsliga styrning och bistår med juridiskt stöd till hela Polismyndigheten. Vidare ansvarar avdelningen för hantering av allmänna handlingar samt för handläggning av förvaltningsärenden.
Informationsförvaltningen innebär ett ansvar för att styra, utveckla och följa upp verksamheten inom registratur, arkivfrågor och e-tjänster. Den faktiska hanteringen av handlingar genom diarieföring och i arkiv utförs främst inom rättsavdelningens regionala rättsenheter.
Vidare ansvarar enheten för registerutdrag, nationell skanning och expediering samt registervård av misstankeregistret och belastningsregistret.
Vi söker nu en registrator på visstid under ett år med placering i Falun.
ARBETSUPPGIFTER
Som registrator kommer du att ansvara för postöppning och registrering av allmänna handlingar samt arkivering av diarieförda handlingar till närarkiv. Du ska ge råd och service till chefer och handläggare i frågor om registrering och ärendehantering. I jobbet ingår även att sekretesspröva utlämnande av allmänna handlingar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
- Akademisk utbildning inom området dokumenthantering eller liknande kunskap förvärvat på annat sätt
- erfarenhet av att arbeta som registrator inom offentlig sektor
- God datorvana
- Goda kunskap om offentlighetslagstiftningen
- B-körkort och är svensk medborgare.
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
Vi söker dig som är lösningsfokuserad, med gott ordningssinne och som är serviceinriktad. Du kan arbeta självständigt, snabbt och effektivt. Du ska ha god samarbetsförmåga, vara flexibel och snabbt kunna lära dig nya arbetsuppgifter.
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av arbete inom polisen eller rättsväsendet i övrigt
- kunskap inom ytterligare språk Tjänsten är en allmän visstidsanställning på ett år. Placering i Falun. Tillträde sker så snart som möjligt.
ÖVRIGT
Som medarbetare inom Polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för Polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för Polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för Polisen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig rekryterare.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tillförodnad chef ekonomi region Öst Tobias Lundh
SACO Anna Owens
010-56 34 881
Chef Forensiska sektionen Bergslagen Christina Tryggvesson
010-5672125
OFR/P Anna Ekstam
010-5672199
Chef Per-Jan Eriksson
11414
SACO-S Liselotte Sliwon
11414
Tf gruppchef Leif Lexon
114 14
Gruppchef Sanna Riihelä
010-5672697
HR-handläggare Mikaela Pedersen
OFR/S Mats Henriksson
010-5671860