Registrator till Rättsmedicinalverket

Registrator till Rättsmedicinalverket

Arbetsbeskrivning

Är du noggrann, kommunikativ och Relationsskapande? Är du utbildad Registrator eller har arbetserfarenhet av liknande roll, exempelvis inom offentlig verksamhet? Vill du jobba med något som verkligen gör skillnad, på riktigt? Då har vi vinterns kanske mest spännande erbjudande!

Vi söker nu en registrator med erfarenhet av registratur och sekretessbedömning gentemot offentlighets- och sekretesslagstiftningen, för uppdrag mot Rättsmedicinalverket!

Om tjänsten
Som registrator vid rättsmedicinalverket kommer dina arbetsuppgifter främst beröra registratur och diarieföring av allmänna handlingar. Arbetet kring dessa ansvarsområden kommer innebära daglig kontakt med interna verksamhetsfunktioner samt externa intressenter, exempelvis verksarkivariet och personuppgiftsombud. Även om dessa arbetsområden kommer vara dina primära ansvarsområden, förekommer även allmän administration & receptionsansvar, arkivering och fakturering samt posthantering. Du kommer givetvis inte vara ensam i din utmaning. Med dig kommer du arbeta med ett härligt gäng likasinnade, vilka precis som du, vill göra skillnad!

Arbetsuppgifter:
- Registratur
- Diarieföring
- Administration
- Receptionist
- Fakturering

Om företaget
Rättsmedicinalverket är den medicinska delen i rättskedjan som ansvarar för att analysera kemiska och genetiska prover. Verksamheten har en nyckelroll i brottsutredningar och hanterar fler än 100 000 ärenden och ca 800 000 analyser per år. Uppdragen sker på anmodan av domstol, polis och åklagare.

Enheten för verksamhetsstöd i Linköping (EVS) tillhör avdelningen för rättsgenetik och rättskemi. Vid enheten jobbar 14 personer i supportroller, så som reception, arkiv, ekonomi och registratur.

Om dig
Vi söker en registrator/administratör med energi och viljan att göra skillnad! Du är strukturerad och har lätt för att samarbeta med andra och skapa relationer. Vad som verkligen kännetecknar dig däremot, är din integritet och professionalism. Du förstår att i denna tjänst representerar du en myndighet där du hanterar känsliga uppgifter och vad det innebär. Kanske har du arbetat inom offentlig sektor tidigare och har fått erfarenhet kring diarieföring, registratur och offtenlighets/sekretesslagstiftning genom ditt arbete, eller så kanske du är nyutbildad inom registratur eller som dokumentcontroller? Oavsett så erbjuds du en enorm möjlighet att göra skillnad!

Denna tjänst innebär att du kommer att hantera känslig information, därav kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer
- Erfarenhet av registratur och sekretessbedömning (antingen genom arbete eller högskolestudier)
-Goda språkliga kunskaper i svenska (tal och skrift)

Meriterande
- Högskoleutbildning inom relevant utbildning är starkt meriterande, likväl certifikat inom registratur
- Tidigare erfarenhet av ekonomisk administration
- Tidigare erfarenhet av växel/telefoniarbete (exempelvis kundtjänst)
- Goda kunskaper i Office (Excel, Powerpoint, Word)
- Goda kunskaper i engelska (tal och skrift)

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.

Villkor
Du kommer vara en del av vår kunds driftenhet, anställd som konsult via Adecco. Tjänsten är ett vikariat, med goda möjligheter till förlängning och på sikt tillsvidareanställning.
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, visstid ca 6 mån
Ort: Linköping
Lön: Enligt överenskommelse
Urval: Sker löpande

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Robin Hermansson, robin.hermansson@adecco.se.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

 

Sökord: Registrator, Administratör, Arkivarie, Diarieföring, Registratur, Administration, Offentlighetslagstiftning, Sekretesslagstiftningen, Office, Linköping, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2022
  • Ansök senast: 25 december 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024