Registrator till samhällsbyggnadskontoret

Registrator till samhällsbyggnadskontoret

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Samhällsbyggnadskontoret växer och från årsskiftet kommer ansvaret att utveckla och förvalta kommunens lokaler att ingå i kontorets uppdrag. Vi kommer att vara cirka 460 medarbetare som på uppdrag av kommunstyrelsen, byggnads- och miljöskyddsnämnden, samhällsplaneringsnämnden och tekniska nämnden, ansvarar för att Norrköping fortsätter växa, utvecklas och sköts om samt säkerställa en hållbar livsmiljö för alla, nu och i framtiden.

Vi ska också skapa förutsättningar för hållbara, trygga och pedagogiska miljöer som ger plats för upplevelser, kreativitet, trivsel och liv.

Samhällsbyggnadskontorets avdelningar har ett nära samarbete och en viktig roll i att hela samhällsbyggnadsprocessen fungerar effektivt och samordnat.

Tjänsten kommer att vara placerad i enheten Dokument och nämnd.

Enheten Dokument och nämnd tillhör avdelningen Utveckling och verksamhetsstöd, och är ett stöd i hanteringen av allmänna och tekniska handlingar. Vi ansvarar för posthantering, registrering, diarieföring och utlämnande av allmänna handlingar. Här finns kommunens digitala tekniska arkiv som arbetar med skanning, registrering och utlämnande av tekniska handlingar. Vi ser också till att våra politiker får bra underlag för beslut och att nämndsammanträdena protokollförs. Kontorets informationssamordnare finns också inom  enheten.

ARBETSBESKRIVNING

Som registrator vid samhällsbyggnadskontoret ingår du i registratorsgruppen tillsammans med sex kollegor. I gruppen finns ett gott samarbete och en stark gemenskap.

Tillsammans ansvarar ni för posthantering, registrering av handlingar och ärenden, skanning och arkivering. I tjänsten ingår också att vara arkivredogörarare och hantera det löpande arkivarbetet. Utöver detta är en stor del i tjänsten samordning av och utlämnade av allmänna handlingar.

Du kommer att ingå i kontorets nätverk för informationshantering och i det ansvara för informationshanteringsfrågor inom bland annat fastighetsförvaltningsområdet.

DIN PROFIL

Du har akademisk utbildning med inriktning mot arkiv- och informationsvetenskap eller likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt.

Vi ser att du har kunskap om offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen, förvaltningslagen, kommunallagen och dataskyddsförordningen GDPR.

Du har också kunskap om officepaketet, dokument- och ärendehanteringssystem ex. Public360 och kan snabbt sätta dig in nya administrativa system.

Du har erfarenhet av registratorsarbete inom offentlig verksamhet.

Du har ett strukturerat arbetssätt, är stabil och serviceinriktad. Att hjälpas åt och arbeta i team är något som kommer naturligt för dig och du förstår vikten av samarbete. 

Du är en flexibel person har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och är stabil även i stressade situationer. Vidare har du förmåga att se relationer i sitt rätta perspektiv, och skiljer på det personliga och professionella.

Du har goda kunskaper i det svenska språket, en god språklig analytisk förmåga och lätt för att utrycka dig i tal och skrift.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. 

Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta enhetschef Pernilla Nilsson på 011-15 16 38, pernilla.nilsson@norrkoping.se.

Vi vill ha din ansökan senast den 10 januari.




Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2021
  • Ansök senast: 10 januari 2022

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


JO söker en registrator

JO söker en registrator

25 november 2024

25 november 2024

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024