Registrator till samhällsbyggnadskontoret

Registrator till samhällsbyggnadskontoret

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Gillar du service och struktur? Har du kunskaper om och intresse av avancerad administration? Vill du vara en person i vårt registrators-team? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Vilka är vi?

Samhällsbyggnadskontoret skapar värde för alla som bor och verkar i Norrköping. Hos oss samlas hela samhällsbyggnadsprocessen och varje kompetens är viktig för att vi ska nå våra mål. Här har du möjlighet att utvecklas och samtidigt bidra till att Norrköping växer på ett hållbart sätt. Tillsammans löser vi kluriga utmaningar genom att vara innovativa och modiga. Vill du vara med?

Läs mer om samhällsbyggnadskontoret och vårt erbjudande: Samhällsbyggnad

Enheten Dokument och nämnd är ett stöd inom samhällsbyggnadskontoret för hantering av allmänna och tekniska handlingar. Vi ansvarar för posthantering, registrering, arkivering, diarieföring och utlämnande av allmänna handlingar.

Här finns också kommunens digitala tekniska arkiv som arbetar med skanning, registrering och utlämnande av tekniska handlingar. Vi ser också till att nämnder och politiker får underlag och att nämndsammanträdena protokollförs. Kontorets informationssamordnare finns också inom enheten.

Dina arbetsuppgifter

Som registrator kommer du att arbeta med posthantering, registrering av handlingar och ärenden, skanning och arkivering. I tjänsten ingår också att vara arkivredogörare och hantera löpande arkivarbete samt samordning och utlämnande av handlingar.

En stor del av dina arbetsuppgifter kommer också att innebära informationskartläggning av kontorets verksamhet. Du jobbar även med att ge stöd till chefer och kollegor hur exempelvis handlingar och arkivfrågor ska hanteras.

Som registrator kommer du arbeta tillsammans med fem kollegor och i gruppen finns ett gott samarbete och stark gemenskap. Vi håller regelbundna möten för att diskutera och utveckla våra arbetsuppgifter.

Interna projekt kan förekomma där vi bland annat arbetar för att digitalisera våra arbetsprocesser mot ett e-arkiv.

Vem är du?

Vi ser att du har en högskoleutbildning med inriktning mot arkiv- och informationsvetenskap eller likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt. Det är meriterande om du har utbildning eller erfarenhet av informationskartläggning och informationshanteringsplaner.

Du ska ha kunskap om offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen, förvaltningslagen, kommunallagen och dataskyddsförordningen, GDPR. Du har också kunskap om officepaketet, dokument- och ärendehanteringssystem till exempel Public 360 och kan snabbt sätta dig in i nya administrativa system samt har erfarenhet av registratorsarbete inom offentlig verksamhet.

Som person har du ett strukturerat arbetssätt, är stabil och serviceinriktad. Att hjälpas åt och arbeta i team är något som kommer naturligt för dig och du förstår vikten av samarbete. Du är flexibel och har lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och är stabil även i pressade situationer.

Vidare har du förmåga att situationsanpassa ditt förhållningssätt och kan skilja på det personliga och det professionella. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dem framåt.

Du har goda kunskaper i det svenska språket, en god språklig analytisk förmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Välkommen med din ansökan!

Information om tjänsten


Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Längd på anställning: 
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: 15 februari
Kontakt: Enhetschef för Dokument och nämnd Mikael Ankelius, 011-15 16 38 eller mikael.ankelius@norrkoping.se




Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 januari 2023
  • Ansök senast: 15 februari 2023

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024