OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avdelningen för Lednings- och Verksamhetsstöd inom Socialförvaltningen i Järfälla Kommun har i uppdrag att ge stöd till alla verksamhetsområden inom förvaltningen. Avdelningen samordnar funktioner kring bl a utredningar, upphandlingsstöd, uppföljning, ekonomi, kommunikation, systemförvaltning, personal och nämndadministration.
Vi består idag av fyra enheter: Ekonomi och Systemförvaltning, Stöd- och Utveckling, Personal och Lön, samt Kansli och Tillsyn. Kansli och Tillsynsenheten ansvarar för reception och internservice, nämndflöde, arkiv, tillsyn och kommunikation samt service till politiker, medborgare och tjänstemän.
Vi söker idag en medarbetare till tjänsten som registrator som gillar att ha många bollar i luften och är en noggrann administratör som vill arbeta med oss på socialförvaltningen i Järfälla Kommun.
Tillsammans med en annan registrator och i nära samarbete med kanslichef, nämndsekreterare och övriga kollegor fyller vår nya registrator en viktig funktion i det dagliga arbetet. Bland annat genom att säkerställa förvaltningslagens serviceskyldighet och den svenska offentlighetsprincipen i hanteringen av handlingar och ärenden.
ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer ha ett varierat innehåll med bland annat registrering och diarieföring. Du har även en betydande roll i utvecklingen av system och processer. Du upprättar och reviderar styrande och stödjande dokument samt arbetar med informationsvärdering. Kommunen upphandlar ett nytt diariesystem vilket innebär att registratorn också ansvarar för utbildningsinsatser och stöd till verksamheterna kring det nya systemets uppbyggnad och funktioner.
Denna tjänst innefattar arbetsuppgifter som till exempel löpande ärendehantering i form av;
• registrering och bevakning av ärenden,
• expediering av beslut,
• sekretessprövningar,
• service och kommunikation,
• samt deltagande i nätverk både internt och externt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga, är kommunikativ och prestigelös i ditt arbete, oavsett uppgift. För oss är det viktigt att du är strukturerad och noggrann samt kan planera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Vi ställs dagligen inför olika komplexa frågor och det är därför viktigt att du uppskattar att arbeta i en miljö där olika perspektiv och frågor kan komma upp. Självklart är du en god administratör och besitter goda IT-kunskaper. Vi söker även dig som är intresserad av att anta nya utmaningar och utbilda medarbetare inom frågor kopplade till dokumenthantering. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Du ska ha en påbyggnadsutbildning eller en relevant högskoleutbildning eller och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom registraturen. Du bör även ha goda kunskaper inom kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en socialförvaltning och av att arbeta i en politiskt styrd organisation samt arbetat med GDPR frågor. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss via länken nedan.
Järfälla kommun arbetar med en kompetensbaserad rekryteringsprocess för en fördomsfri rekrytering. Vi på Socialförvaltningen arbetar tillsammans oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Olikheter berikar och möjliggör utveckling för alla framåt!
Tillsammans! Med mod, engagemang och flexibilitet gör vi skillnad- så tänker vi i socialförvaltningen Järfälla. Tänker du också i de banorna?
Socialförvaltningen i Järfälla kommun ansvarar för områdena äldreomsorg, funktionsnedsättning och individ- och familjeomsorg. Vi är engagerade och kompetenta medarbetare som finns till för våra invånare och som vill erbjuda en socialtjänst med god kvalitet. Du tror på att vi gör det bättre tillsammans och att vi med mod, engagemang och flexibilitet gör skillnad!
Vi erbjuder dig:
• Årsarbetstid
• Friskvårdsbidrag
• Olika förmåner och rabatter via förmånsportalen Benify
Intervjuer och rekrytering kan komma att ske fortlöpande.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Andrea Guth
08-5802 91 84
Hugo Klappenbach
08-5802 90 30
Verksamhetschef Guillermo Vega
08-5802 9607
Vårdförbundet Ingalill Sundström
08-123 404 95
Chef för Vård och omsorg Arnfinn Kleveland
08-5802 96 73
Verksamhetschef Carina Abrahamsson
08 58029598
Personalkonsult Thomas Süper
08-5802 95 21
Verksamhetschef Elisabet Stark
08 580 283 13
Chef för Vård och omsorg Ann-Sofie Holmertz
08-580 293 73
Enhetschef Sherrie Rahimi
08-580 245 48