Arbetsbeskrivning
När du jobbar i Halmstads kommun är du med och formar, stärker och berikar andras vardag. Din insats är meningsfull för oss - vem du än är. Vi söker dig som vill bidra till ett bättre Halmstad.
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 105 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 10 000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro
Socialförvaltningen arbetar för att ge stöd och hjälpa barn, ungdomar, familjer och personer med funktionsnedsättning eller beroendeproblem. Vi arbetar även med uppsökande och förebyggande insatser. Grundläggande för oss är att vi bemöter varandra på ett respektfullt sätt – såväl våra brukare som oss medarbetare emellan.
ARBETSUPPGIFTER
Är du passionerad för struktur och ordning och tycker om att ge service? Vill du bidra till att utveckla och förbättra arbetsmetoder? Då kan du vara vår nya registrator!
Du kommer arbeta löpande med att registrera och hantera allmänna handlingar i enlighet med gällande regelverk. Du kommer även bistå med daglig service åt kommuninvånare och förvaltning inom frågor som rör sekretess och utlämnande av handling.
I arbetet ingår ansvar kring arkivering och dokumenthantering i ärendehanteringssystemet Ciceron samt deltagande i pågående utvecklingsarbete som exempelvis införandet av e-arkiv och dokumentklassning. Du kommer att samverka och kommunicera med en mängd olika tjänstepersoner och stödja dem genom råd och utbildning samt skapa struktur i arbetet med diarieföring.
Arbetsuppgifterna ingår även arbete med i övrigt förekommande administrativa uppgifter på förvaltningen, exempelvis administrativt arbete och service inom uppdraget för receptionstjänst.
KVALIFIKATIONER
Du som söker har en högskole- eller universitetsexamen inom arkiv- och informationsvetenskap eller samhällsvetenskap, alternativt har du genomfört någon form av registratorsutbildning.
Din bakgrund är inom administration och har du dessutom haft rollen som administratör/registrator inom offentlig verksamhet är det särskilt meriterande. Datorn kommer att vara ditt främsta arbetsverktyg och du är därför en van datoranvändare.
Kunskap och erfarenhet av att dokumentera, arbeta i Officepaketet speciellt excel och hantera och strukturera information på ett tydligt sätt.
Har du erfarenhet av arbete i Ciceron och Procapita/Lifecare är detta ett plus.
Intervjuer genomförs den 7e januari 2025.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.
Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd.
Halmstads kommun erbjuder friskvårdsbidrag och tillämpar rökfri arbetstid.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!