OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en registrator som brinner för sin roll och vill jobba inom en viktig stödfunktion.
Tjänsten som registrator är placerad på avdelningen för verksamhetsutveckling, stöd och service vid enheten registratur. Enheten har det övergripande ansvaret för planering, styrning och hantering av myndighetens handlingar och informationstillgångar. Enheten består av registratorer, arkivarier, förvaltningsledare samt informationssäkerhetsansvarig.
I rollen som registrator ingår du i enhetens registratorsfunktion. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att stödja specifik avdelning eller enhet, men även att arbeta brett inom funktionen och i nära samarbete med myndighetens olika verksamheter.
Vi söker dig som vill
• ingå i ett team, men även ha ett tydligt eget ansvar för myndighetens diarieföring och ärendehantering
• samarbeta med övriga registratorer för att utveckla och kvalitetssäkra diarieföringen såväl som registratorsfunktionen
• ge råd och stöd samt besvara frågor både internt och externt
• hantera utlämnande av allmän handling
• ansvara för arkivläggning.
Vi söker dig som har
• utbildning som registrator/dokumentcontroller eller annan utbildning och/eller kunskap som vi bedömer relevant
• god kännedom om offentlighet och sekretess
• erfarenhet av att arbeta som registrator inom offentlig sektor.
Vi söker dig som är ansvarstagande, noggrann och kan hantera ett högt tempo. Du har känsla för service, är kommunikativ och tycker om att samarbeta. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande om du har
• eftergymnasial utbildning
• erfarenhet som registrator på myndighet
• erfarenhet av ärendehanteringssystemet Public 360.
Anställningsinformation
Anställningen är en tillsvidareanställning, på heltid, med sex månaders provanställning. Din tjänstetitel blir registrator med placering i Stockholm.
Välkommen med din ansökan senast den 23 januari 2022. I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina erfarenheter som matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Ange diarienummer 2.6.1-42029/2021.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Elisabeth Ljungberg. Vid frågor rörande rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Cecilia Colleen Gabrielsson. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO samt Magnus Göransson för ST/OFR. Samtliga nås på telefonnummer 075-147 30 00.
God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055