OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som har några års erfarenheter som registrator för ett spännande uppdrag i Stockholm!
Om uppdraget
Du kommer att vara en del av samhällsbyggnadsavdelningen på denna verksamhet. Uppdraget beräknas starta 2024-01-02 och pågå fram till 2024-06-30. Arbetstiden är måndag till fredag 08.00-16.30 med 45 min lunch, kunden erbjuder flextid och distansarbete. Placeringsort: Sollentuna. Tjänstgöringsgrad: heltid.
Dina arbetsuppgifter
Som registrator kommer du främst att arbeta med traditionella registratorsuppgifter såsom post och ärendehantering, registerunderhåll och utlämnande av allmänna handlingar. Registraturen på samhällsbyggnadsavdelningen inom verksamheten fungerar som ett administrativt stöd till övriga enheter på avdelningen.
- Du kommer att samordna och skapa gemensamma arbetssätt
- Utvecklingsarbete är en naturlig del av ditt arbete som registrator
- Du kommer att hantera frågor rörande beställningar av exempelvis IT-behörigheter, system och hårdvara
- Administration vid introduktion eller avslut av medarbetare
Dina kvalifikationer
Som registrator ser vi att du är bekväm med att tala inför grupper då det även ingår att utbilda kollegor i exempelvis registreringsrutiner. Vi ser gärna att du har en hög social kompetens och är flexibel då du kommer ha många kontakter inom och utom organisationen. Du tycker om utveckling, förändring och nytänkande både hos dig själv och dina kollegor.
- Vi söker dig som har högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller utbildning som vi bedömer motsvarande
- Du behöver ha några års erfarenhet av arbete som registrator inom offentlig verksamhet
- Du har god kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktionen, främst offentlighets- och sekretesslagstiftning, kommunallagen, förvaltningslagen och dataskyddsförordningen
- Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- Du tycker om att skapa ordning och struktur samt har samtidigt ett pragmatiskt förhållningssätt
- Ett stort intresse för digitala lösningar
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-12-18.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila på alicia.belila@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson