Registrator till Stab, Kommunikation och Säkerhet

Registrator till Stab, Kommunikation och Säkerhet

Arbetsbeskrivning

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Enheten för information- och ärendehantering inkluderar ärende- och nämndprocess, arkiv, juridik, dataskydd. Enheten ingår i avdelning stab, kommunikation och säkerhet. Enheten stöttar i huvudsak förvaltningens övriga verksamheter. Du kommer tillsammans med dina kollegor att arbeta med att säkerställa en rättssäker och effektiv hantering av allmänna handlingar enligt gällandelagstiftning och enligt förvaltningens rutiner.

Du kommer att ansvara för registratorsuppgifter som diarieföring samt hantering av förvaltningens post och officiella e-brevlåda. I rollen ingår att stötta handläggare och chefer med sakkunskap när det gäller ärendehantering. Du kommer att hantera utlämnande av allmänna handlingar och göra sekretessbedömningar.

I rollen som registrator arbetar du också med att ta fram och utveckla rutiner inom arbetsområdet samt utföra kvalitetskontroller kopplat till ärendehantering. Du kommer att delta i stadens digitaliseringsarbete när det kommer till frågor som rör registratur och ärendehantering.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom områden som exempelvis arkivvetenskap, informationshantering och offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Du behöver ha god kunskap om de lagar och förordningar som styr hanteringen av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning.

För att lyckas i rollen är det nödvändigt att ha en god it-vana med allmänkunskap om och i olika systemmiljöer. Vi ser det dessutom som positivt om du har erfarenhet av arbete med digitala ärendehanteringssystem och har vana av att arbeta i ärendehanteringssystemet Lotus Notes/LIS.

Det är meriterande om du har några års erfarenhet av liknande arbete inom offentlig förvaltning. Det är också bra om du har erfarenhet av att ge råd, stöd och utbildning, gärna inom offentlighet, sekretess- och ärendehantering.

Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt.

Du är snabb, produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.

Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten.

Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du har förmåga att ha fokus på detaljer. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:

- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Registrator/arkivarie

Registrator/arkivarie

17 september 2024

13 september 2024