Registrator till stabens kanslienhet.

Registrator till stabens kanslienhet.

Arbetsbeskrivning

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på nära 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun – lite närmare!

Staben har styrande och stödjande uppgifter inom avdelningsgemensamma områden. Kanslienheten har bland annat hand om dokument- och ärendehanteringen i kommunen och sekreterarskap för kommunstyrelsen, kommunfullmäktige samt utskott. Enheten handlägger även valfrågor och sköter slutarkivering.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att hantera inkommande post och e-post, diarieföra handlingar och vid förfrågningar tillhandahålla allmänna handlingar samt göra sekretessbedömningar inför utlämnandet. I tjänsten ingår även uppgifter som har med arkiv och arkivering att göra. Du kommer vara systemförvaltare för diariesystemet. Vid behov kommer du också vara delaktig i andra delar av stabens arbete. Du arbetar nära kommunens kommunsekreterare samt sekreterare för nämnder och utskott. Ni ersätter varandra vid frånvaro. Arbetet innebär mycket kontakter med förtroendevalda och tjänstepersoner, men även med medborgare och media.

KVALIFIKATIONER
Du är utbildad registrator eller har annan akademisk utbildning med inriktning på arkiv- och informationsvetenskap, statsvetenskap, juridik eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet. Du har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt.
Det är meriterande om du har vana av att arbeta med diarieföring och ärendehanteringssystem, speciellt i W3D3. Du bör även ha kunskaper om offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen samt kännedom om dataskyddslagstiftningen. Det är även meriterande om du har kunskap om offentlig förvaltning.
Du är en lagspelare och tycker om att samarbeta, men du kan också jobba självständigt. Du är noggrann, ansvarsfull och har hög integritet. Ordning och reda är viktigt för dig. Du är serviceinriktad och gillar att jobba med utveckling. Som registrator är du en viktig kugge i ett större maskineri, vilket innebär att du ska klara att hålla många bollar i luften.

ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev
Du kommer att hantera säkerhetsklassad information och en säkerhetsprövning kommer att göras före anställning.
Eventuellt tillämpas provanställning .
Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bräcke kommun, Staben
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2021
  • Ansök senast: 15 februari 2021

Liknande jobb


JO söker en registrator

JO söker en registrator

25 november 2024

25 november 2024

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024