Registrator till Statens servicecenters huvudkontor i Gävle

Registrator till Statens servicecenters huvudkontor i Gävle

Arbetsbeskrivning

Registraturen tillhör rättsavdelningen som består av drygt 20 medarbetare av vilka tre är registratorer. Avdelningen som också omfattar myndighetens arkivfunktion ansvarar för stöd och styrning i rättsliga frågor inom myndighetens samtliga områden och består av tre enheter som finns i Stockholm respektive Gävle.

Du kommer att ha en central roll i myndighetens verksamhet och vi törs utlova att du sällan kommer att ha tråkigt på arbetet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som registrator vid Statens servicecenter kommer du att arbeta med hantering av inkommande handlingar, bedömning och klassificering av handlingar, samt registrering och diarieföring i ett digitalt diarieföringssystem. Arbetet innefattar även kontroll av ärendeakter, kvalitetssäkring och arkivering av handlingar.

Arbetet som registrator innebär mycket samarbete och kontakt med andra delar av myndigheten runt om i landet. Att delta i utveckling av registraturen och etablering av ett myndighetsgemensamt arbetssätt är en central del av arbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Aktuell erfarenhet av arbete med motsvarande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet
• Aktuell erfarenhet av diarieföring i digitala dokument- och ärendehanteringssystem
• Kunskap om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och hantering av allmänna handlingar, tex offentlighets- och sekretesslagstiftning och förvaltningslagen
• Erfarenhet av att ge stöd och support inom området
• Erfarenhet av att delta vid interna informations- och utbildningsinsatser inom området
• Goda och aktuella datakunskaper

Vidare ska du ha förmåga att:
• Kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Arbeta såväl självständigt som i team
• Ge god service
• Skapa struktur i ditt arbete 
• Säkerställa kvalitet

Det är meriterande om du har:
• Eftergymnasial utbildning inom registrering eller arkivering som myndigheten bedömer relevant för tjänsten.

Övrigt
Anställningen är tillsvidare. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Tillträde snarast eller efter överenskommelse.
Anställningen är placerad i Gävle.

Välkommen med din ansökan innehållandes personligt brev och CV senast den 8 januari 2023.

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.

För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll.


Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.

Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Statens Servicecenter
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Liknande jobb


Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024

15 november 2024