Registrator till statlig myndighet

Registrator till statlig myndighet

Arbetsbeskrivning

Är du registrator som tidigare arbetat inom offentlig förvaltning? Har du goda kunskaper om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet? Då kan du vara den vi söker! Poolia söker en registrator till statlig myndighet centralt i Solna. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start i mitten av augusti och löper året ut och därefter finns det möjlighet till förlängning upp till 12 månader. Urval och intervjuer sker löpande.

Om tjänsten
Myndigheten arbetar mot diskriminering och med att främja lika rättigheter och möjligheter i syfte att motverka diskriminering, såväl förekomsten av diskriminering som risker för diskriminering. Myndigheten har behov av två registratorer som ska arbeta med registratorsfunktionens ingående arbetsuppgifter vilket kan handla om såväl löpande arbete som utveckling.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Löpande arbetsuppgifter är exempelvis posthantering, diarieföring, arkivering, återsökning av handlingar enligt upprättad arkivförteckning samt att hålla handlingar ordnade. Du kommer besvara telefonsamtal och e-post från allmänhet, hantera utlämnande av allmänna handlingar, stödja myndighetens medarbetare i interna frågor gällande registrering och arkivering samt ta fram ärendestatistik. Samverkan och många kontakter såväl internt inom myndigheten som med externa parter är en naturlig del i arbetet.

Vem är du?
Vi söker dig som uppfyller följande krav:
• registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
• kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis W3D3, Evolution eller annat system)
• kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem
• kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Som person är du noggrann, serviceinriktad och ansvarstagande. Du är van vid att arbeta självständigt, men har samtidigt lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. För oss är det är viktigt att du är och är bra på att kommunicera, i både tal och skrift, på svenska samt att du har goda baskunskaper i engelska.



Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 2 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 augusti 2021
  • Ansök senast: 18 augusti 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024

15 november 2024