Registrator till statlig myndighet i Linköping

Registrator till statlig myndighet i Linköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du en utbildning och/eller flerårig arbetslivserfarenhet som registrator? Vill du arbeta för en statlig myndighet med varierande arbetsuppgifter inom kontorsservice? Då kan det vara dig vi söker! Just nu letar vi efter en Registrator för uppdrag hos Skatteverket i Linköping. 


Som registrator hos Skatteverket tillhör du Kontorsserviceenheten placerad i Linköping. I rollen som registrator ingår arbetsuppgifter så som att öppna och sortera post, diarieföra inkomna- och upprättade handlingar samt att skanna in olika handlingar i vårt elektroniska system. Arkivarbete så som att sortera in handlingar, plocka ut handlingar som rekvireras samt ordna och förteckna handlingar. Gallringsarbete kan även förekomma.


Vid behov hjälper du även till med allmänt förekommande arbetsuppgifter inom Kontorsservice, så som exempelvis att gå till myndigheter med post, tvätta myndighetens bilar, gå våningsrundor och kontrollera att konferensrum har den utrustning som behövs mm.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
Dina arbetsuppgifter kommer vara varierande inom området kontorsservice och innefatta bland annat: 


 Daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering.
Aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden.
Kontakter med verksamheten och allmänheten avseende diarieföring och posthantering mm.
Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden.


Arbetstider
Uppdraget är på 100%, heltid. Start 2021-02-01 fram till 2021-12-31 med möjlighet till förlängning. 


Arbetstid: Mån-fre 08.00-16.29 med 30 minuters lunchrast.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har: 


Avslutad registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som registrator.
Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registrators funktion och ansvar.
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. Med goda kunskaper avses att obehindrat navigera i MS Office programvara produkter.
Goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift. Med goda kunskaper avses att obehindrat tala och skriva på svenska samt tillgodogöra sig information.
Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem.



Vi lägger stor vikt i personlig tillämpning och söker dig som är: 


Positiv, serviceinriktad och har förmåga att bemöta andra människor/kundorienterad
Har god kommunikativ förmåga
Har god samarbetsförmåga och har god struktur
Självständig - kan planera och organisera sitt arbete
Förmåga att skapa goda relationer och trivs i grupp

Eftersom arbetsuppgifterna inom uppdraget är placerade i säkerhetsklass (nivå 3) kommer en säkerhetsprövning att göras enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627). Detta kräver att konsulten är svensk medborgare.



För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2021-01-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Alice Lindell, Junior Consultant Manager, alice.lindell@randstad.se. Vi kan inte ta emot ansökningar via mejl, vänligen skicka in din ansökan via annonsen på vår hemsida. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 11 januari 2021
  • Ansök senast: 20 januari 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024