OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som registrator på en samhällsviktig myndighet i Linköping? Har du relevant utbildning/erfarenhet? Då är det dig vi söker! Just nu letar vi efter en registrator till en myndighet i Linköping.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu efter dig med kunskap inom registratur till en myndighet i Linköping.
I rollen som registrator hos myndigheten kommer du att bland annat få arbeta med diarieföring, registrering, postöppning mm.
Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering
aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden
kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med
offentlighetsprincipen
framtagande av information om pågående och avslutade ärenden
ta fram statistik över pågående och avslutade ärende.
Krav för tjänsten
registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.)
kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Meriterande krav för tjänsten
erfarenhet av Public360
goda kunskaper i engelska
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider med planerad start snarast och med en uppdragslängd på 2 månader med möjlighet förlängning. Placeringsort för uppdraget är hos myndigheten i Linköping.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-03-03. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.