Registrator till statlig myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en registrator för konsultuppdrag på en statlig myndighet i Stockholm. Uppdraget förväntas starta snarast möjligt men senast i början av september och pågå till 2017-12-31. Placering är Kista.


Beskrivning:
Som registrator arbetar du med posthantering, diarieföring av allmänna handlingar,utlämnande av allmänna handlingar, avsluta ärenden och sortera in avslutade ärenden i närarkivet. Rådgivning om offentlighet och sekretess ingår också i registraturens arbete. På myndigheten hanteras både öppna och hemliga handlingar enlig klassificeringsstruktur. Även rådgivning, ge stöd inom offentlighet och sekretess ingår i arbetet. Du kommer att arbeta som registrator i Kista och ha kollegor i Umeå och Linköping. Vi arbetar i enlighet med gemensamma rutiner. Du kommer att delta i arbetet med kommande verksamhetsförändringar.I tjänsten kan andra administrativa uppgifter tillkomma samt resor till myndighetens övriga orter.

Kvalifikationer:
vi ser gärna att du har relevant diplomerad registrators- eller arkivarieutbildning 
Erfarenhet som registrator eller arkivarie i minst två år är ett krav.
Det är också ett krav att du har erfarenhet av diarieföring och ärendehantering i offentlig verksamhet.
Goda kunskaper om delagar och förordningar som styr dokumenthantering inom offentlig förvaltning, inklusive offentlighets- och sekretesslagstiftningen ett krav.
Du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska.

Mriterande:
Har du arbetat på en myndighet är det en merit. Vi ser det också som en meriterande om du har arbetat med sekretessbelagda handlingar samt har pedagogiska färdigheter. Dessutom ser vi det som en merit om du har erfarenhet av arbete i Platinasystemet.

Vi söker dig som är trygg, ansvarstagande, noggrann och serviceinriktad. Du har god samarbetsförmåga och kan arbeta både självständigt och i grupp.
I urvalsprocesserna kommer stor vikt läggas på de personliga egenskaperna.


Anställningsform
Visstid

Sysselsättningsgrad
Heltid


Arbetstid och lön
Dagtid, fast lön

Övrig information 
Urval sker löpande så du är välkommen med din ansökan redan idag.
Ansökan görs via kornbodens hemsida: www.kornboden.se 

Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering och interim management. Vi har hjälpt stora och små företag, i storstad och i gelsbygd sedan 1996. Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Forslund, Kandidatansvarig

Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,

Joel Eriksson, Konsultchef

Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kornboden Östersund
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 21 september 2016

Besöksadress

Kornboden Strandgatan 21 891 33 Örnsköldsvik
None

Postadress

Storgatan 39
Östersund, 83133

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024