OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst ett års erfarenhet som registrator och vill bidra med din kunskap till en av Sveriges viktigaste myndigheter? Drivs du av att arbeta mot uppsatta mål? Då har vi ett perfekt uppdrag för dig! Just nu söker vi en duktig registrator till en statlig myndighet verksam i Stockholm.
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu dig som är registrator med minst ett års erfarenhet till en statlig myndighet i Stockholm. Som person jobbar du bra i team och är med och bidrar till myndighetens uppsatta mål. I rollen som registrator kommer du bland annat att arbeta med posthantering, skanning och utskrifthantering, registrering och insortering i pappersakter.
Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
Daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering
Aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden
Skanning och utskrifthantering
Insortering i pappersakter
Kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen
Framtagande av information om pågående och avslutade ärenden
Ta fram statistik över pågående och avslutande ärende
Krav för tjänsten
Minst ett års erfarenhet som registrator
Registrators- eller arkivarieutbildning på högskolenivå eller diplomerad registrator alternativt minst 3 års erfarenhet som registrator
Goda kunskaper om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet
Goda kunskaper i att arbeta i dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public 360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.)
Kunna kommunicera på svenska, såväl i tal som skrift
Goda kunskaper i MS Office
Erfarenhet som registrator i offentlig sektor
Goda kunskaper i engelska
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid med start omgående och pågår 2023 ut, med möjlighet till förlängning i upp till 12 månader.
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-02-08. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.
Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.