Registrator till statlig myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Kammarkollegiets verksamhet bidrar till att stärka demokratin, öka transparens inom staten och bygga en hållbar framtid. Kammarkollegiet fungerar som kapitalförvaltare, upphandlare, försäkringsbolag och juridisk byrå för statsförvaltningen. På Kammarkollegiet arbetar cirka 320 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Kammarkollegiet inrättades redan 1539 och är därmed Sveriges första myndighet. I dag lyder myndigheten under Finansdepartementet. Arbetsgivare: Novare Bemanning AB

Är du registrator med minst ett års arbetslivserfarenhet? Vill du bidra med din kunskap på en samhällsviktig myndighet? Då har vi en möjlighet till dig! Just nu söker vi efter två registratorer till Kammarkollegiet i Stockholm.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare Bemanning är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Just nu söker vi två registratorer till Kammarkollegiet i Stockholm.

Som registrator på myndigheten kommer du bland annat att arbeta med diarieföring, registrering och aktläggning. Du kommer att bli placerad vid myndighetens avdelning som har ansvar för hela myndighetens arkiv och registratur. I nuläget består gruppen av två arkivarier, fyra registratorer och en arbetsledare.

Till denna roll söker vi dig som är noggrann och strukturerad. Du arbetar metodiskt och har lätt för att ta dig an instruktioner och rutiner.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering
aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden kontakter med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen
framtagande av information om pågående och avslutade ärenden
ta fram statistik över pågående och avslutade ärende
ansvar för kontinuerlig kvalitetskontroll över diarieföring i systemet.


Krav för tjänsten

registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.)
kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion och ansvar
förmåga att kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
sammanlagt minst ett års erfarenhet av arbete i offentlig sektor
kunna lämna en referens från ett tidigare liknande uppdrag.


Meriterande krav för tjänsten

erfarenhet av Platina
god förståelse för arkiv- och informationshantering.


Uppdragsperiod och omfattning 

Uppdraget är på heltid med start 2024-08-19  och tom 2025-06-01 med möjlighet till förlängning. Placeringsort är hos myndigheten i Stockholm, viss möjlighet till distansarbete finns.  

Ansökan  

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2024-08-05. Du är varmt välkommen!  

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Miranda Nilsson på miranda.nilsson@novare.se

Hoppas vi ses! 

Som konsult hos oss 

Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.  

När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid. 

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Bemanning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2024
  • Ansök senast: 5 augusti 2024

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024