OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en registrator för konsultuppdrag på en statlig myndighet i Stockholm. Uppdraget förväntas starta snarast möjligt men senast i början av september och pågå till 2017-12-31. Placering är Kista.
Beskrivning:
Som registrator arbetar du med posthantering, diarieföring av allmänna handlingar,utlämnande av allmänna handlingar, avsluta ärenden och sortera in avslutade ärenden i närarkivet. Rådgivning om offentlighet och sekretess ingår också i registraturens arbete. På myndigheten hanteras både öppna och hemliga handlingar enlig klassificeringsstruktur. Även rådgivning, ge stöd inom offentlighet och sekretess ingår i arbetet. Du kommer att arbeta som registrator i Kista och ha kollegor i Umeå och Linköping. Vi arbetar i enlighet med gemensamma rutiner. Du kommer att delta i arbetet med kommande verksamhetsförändringar.I tjänsten kan andra administrativa uppgifter tillkomma samt resor till myndighetens övriga orter.
Kvalifikationer:
Du har relevant diplomerad registrators- eller arkivarieutbildning
Erfarenhet som registrator eller arkivarie i minst två år är ett krav.
Det är också ett krav att du har erfarenhet av diarieföring och ärendehantering i offentlig verksamhet.
Goda kunskaper om delagar och förordningar som styr dokumenthantering inom offentlig förvaltning, inklusive offentlighets- och sekretesslagstiftningen ett krav.
Du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska.
Mriterande:
Har du arbetat på en myndighet är det en merit. Vi ser det också som en meriterande om du har arbetat med sekretessbelagda handlingar samt har pedagogiska färdigheter. Dessutom ser vi det som en merit om du har erfarenhet av arbete i Platinasystemet.
Vi söker dig som är trygg, ansvarstagande, noggrann och serviceinriktad. Du har god samarbetsförmåga och kan arbeta både självständigt och i grupp.
I urvalsprocesserna kommer stor vikt läggas på de personliga egenskaperna.
Anställningsform
Visstid
Sysselsättningsgrad
Heltid
Arbetstid och lön
Dagtid, fast lön
Övrig information
Urval sker löpande så du är välkommen med din ansökan redan idag.
Ansökan görs via kornbodens hemsida: www.kornboden.se
Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering och interim management. Vi har hjälpt stora och små företag, i storstad och i gelsbygd sedan 1996. Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Forslund, Kandidatansvarig
Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,
Joel Eriksson, Konsultchef
Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501