Registrator till Stockholms Hamnar!

Registrator till Stockholms Hamnar!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en registrator / dokumentcontroller för ett konsultuppdrag på deltid hos Stockholms Hamnar. Stockholms Hamnar erbjuder åtkomst till Stockholm och regionen genom att tillhandahålla modern hamnanknuten infrastruktur och service – där säkerhet och miljö är i fokus. Har du utbildning inom informations- och dokumenthantering och letar efter ett deltidsuppdrag? Då kan det vara dig vi letar efter!

Placering är på Stockholms Hamnars kontor i Frihamnen. Uppdraget är med start 8 maj och sträcker sig till 15 september i år. Uppdraget är på 40% (2 dagar i veckan eller 4tim/dag), men arbetstiden kan bli högre under sommarmånaderna.


Om tjänsten
Stockholms Hamnar erbjuder som tidigare nämnt rederier, hyresgäster, stockholmare och turister åtkomst till Stockholm och regionen genom att tillhandahålla modern hamnanknuten infrastruktur och service – där säkerhet och miljö är i fokus. Det här gör Stockholms Hamnar genom att erbjuda kajplatser och anläggningar till främst färje-, kryssnings- och containertrafik, vårda och utveckla hamnar och innerstadens kajer, främja skärgårdstrafik och sjöburen lokaltrafik och vara en effektiv och lönsam partner.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du som får uppdraget kommer att arbeta med att bedöma, diarieföra (i digitalt ärendehanteringssystem) och arkivera inkommande handlingar i enlighet med gällande regelverk, kommunicera med organisationen om ärenden, öppna post etc. Du kommer att stötta ordinarie registrator i det löpande arbetet på registraturen samt täcka upp för registratorn i semestertider.


Vem är du?
Vi ser att du som söker uppdraget har/är:

• relevant utbildning inom informations- och dokumenthantering eller motsvarande.
• dokumenterad erfarenhet av att arbeta som registrator/dokumentcontroller.
• god kunskap om de lagar och förordningar som styr hantering av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning.
• strukturerad, noggrann, självständig, kommunikativ och prestigelös

• meriterande är om du har erfarenhet av arkiv och arkivvård



Om verksamheten
Du kommer att bli anställd av oss på Poolia men arbeta ute på uppdrag hos myndigheten. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Det kan komma att begäras en säkerhetskontroll och registerkontroll av dig som sökande under rekryteringsprocessen.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 april 2023
  • Ansök senast: 30 april 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024

15 november 2024