OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill jobba deltid som registrator på statlig myndighet. Detta är en ypperlig chans för dig att vässa ditt CV med en utmärkt merit!
Om tjänsten
Uppdraget är en deltidstjänst på 50% under juli och augusti. Introduktionen kommer att ske i slutet av juni för att du sedan ska kunna arbeta självständigt på plats i deras lokaler centralt i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som registrator kan dina arbetsuppgifter bestå av bland annat:
daglig postöppning, registrering, diarieföring och expediering
aktläggning och arkivering av diarieförda handlingar och ärenden
kontakt med anställda och allmänhet vid offentliggörande av handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen
framtagande av information om pågående och avslutade ärenden
ta fram statistik över pågående och avslutade ärende.
Dina egenskaper
För att trivas i rollen som registrator vet du verkligen vad ordning och reda innebär. Du har goda kunskaper i hur ett arkiv är uppbyggt och hur det ska hanteras för att följa lagar om offentlighet och sekretess. Med en fallenhet för administrativt arbete tar du själv initiativ och hugger tag i de arbetsuppgifter som behöver göras. Du tycker att offentlig sektor är ett spännande område och om du är social, öppen och lättsam kommer du att passa väl in på uppdraget.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning.
Ett (1) års arbetslivserfarenhet som registrator
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3 eller Visual Arkiv m.fl.)
Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorns funktion och ansvar
Lätt för att kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Omfattning och tillträde
Deltid 50%, behovsanställning juli till augusti, med start i slutet av juni. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32287 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.