OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ditt uppdrag hos oss
En god ordning på dokument och informationsförvaltning är viktigt och värdefullt för en verksamhet. För att ytterligare öka vår kompetens inom området söker vi på Uppsalahem en registrator. Utöver ditt ansvar för dokumenthantering och informationsförvaltning är du också ett betydelsefullt stöd till våra chefer och medarbetare. Du deltar aktivt i arbetet med att kvalitetssäkra, utveckla och driva förändringsarbete inom ditt område och du får vara med och effektivisera befintliga arbetssätt.
Utöver detta kommer dina arbetsuppgifter bestå utav:
- hantera, registrera och distribuera de handlingar som Uppsalahem får in via post och mejl.
- registrera, kvalitetsgranska och följa upp handlingar och ärenden i systemet (Public 360) för att säkerställa en sammanhållen informationsgång.
- göra rutinmässiga utlämnanden av handlingar ur systemet
- föra statistik på antal utlämnanden som bolaget hanterar
- ge stöd till handläggare i frågor om diarieföring och hantering av allmänna handlingar
- ge service till allmänheten, myndigheter och företag med flera.
- bidra med registratorskompetens i förbättringsarbete och systemutveckling
Vem är du?
Vi söker dig som har:
- en gymnasieexamen
- erfarenhet av liknade jobb inom kommun, stat eller region
- erfarenhet av arkivverksamhet inom offentlig sektor
- vana av att hantera konfidentiell information
- god kunskap om offentlighet och sekretess och arkivlagstiftning
- god förmåga att utrycka dig på svenska i tal och i skrift.
Det är meriterande om du har registratorsutbildning eller utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap. Vi ser också det som meriterande om du har arbetat i dokument- och ärendehanteringssystemet Public 360, samt har viss kunskap inom informationssäkerhet och dataskyddsfrågor.
Som person har du lätt att arbeta självständigt och du tar stort eget ansvar samtidigt som du uppskattar att tillhöra ett välfungerande team. Du bidrar aktivt till ett gott samarbete och till bra stämning i arbetslaget. Utmaningar känns spännande för dig och du är nyfiken, lyhörd och prestigelös. För dig är det naturligt att bidra till en kontinuerlig verksamhetsutveckling vilket du kommer få möjlighet till i olika utvecklingsprojekt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Välkommen till Uppsalahem
Välkommen till oss på Uppsalahem! Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare och gamers. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas? Som det ledande bostadsbolaget i Uppsala är vår vision att bli Sveriges bästa bostadsbolag. Läs mer om oss, vår historia och våra värderingar på (http://www.uppsalahem.se/)
Om anställningen
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Mån-fre 08.00 - 17.00
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Huvudkontoret (https://xn--karrir-fua.uppsalahem.se/locations/huvudkontoret)
Nyfiken?
Vill du veta mer om tjänsten? Då kan du kontakta HR Generalist Hanna Sjöberg, hanna.sjoberg@uppsalahem.se eller IT- och Digitaliseringschef Åsa Engström, asa.engstrom@uppsalahem.se Vi går igenom ansökningarna löpande så rollerna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Varmt välkommen med din ansökan senast 2022-10-04.
Vi ser fram emot att höra från dig!