OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
VÅR VERKSAMHET
Utbildningskontoret är en del av kommunens utbildningsorganisation där vi arbetar med frågor inom förskola, grundskola, fritidshem, särskola, gymnasieskola och frititdsgårdar. Kontorets medarbetare utreder, tar fram underlag och analyserar till såväl politiska nämnder som verksamhet och skolledningar. Kontoret ger också service till kommuninvånarna.
Förändringar i personalgruppen gör att vi nu söker en registrator till utbildningskontoret.
ARBETSBESKRIVNING
Är du en person som tycker om när det är ordning och reda? Trivs du i rollen att få arbeta självständigt? Vill du ha det övergripande ansvaret för utbildningskontorets diarium? Då är det här en tjänst för dig.
Vi arbetar i NorrDok (Public360) där vi säkerställer en korrekt hantering av alla handlingar. Hos oss ansvarar du för registrering och utlämnande av handlingar. I din roll som registrator ser vi gärna att du blir vår specialist i dokumenthanteringsfrågor och användningen av NorrDok, där du ger stöd åt kollegor, assistenter och chefer.
I arbetet ingår nämndadministration tillsammans med andra kollegor. Vi har flera utvecklingsområden inom vår stab, och där kommer du att medverka utifrån ditt kompetensområde.
DIN PROFIL
Vi söker dig som vill arbeta både operativt och verksamhetsutvecklande med myndighetens diarium, hantering av handlingar och nämndadministration. Du har akademisk utbildning på kandidatnivå inom arkiv- och informationsvetenskap, offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annan lämplig högskoleutbildning.
Det är meriterande om du har genomgått registratorsutbildning. Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av arbete inom området. Vi kommer att värdesätta om du har arbetat som registrator, nämndsekreterare eller handläggare inom offentlig förvaltning, gärna med myndighetsutövning.
Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet av offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen och arkivlagen.
Du har kunskap och insikt i regelverket kring GDPR och är angelägen om att ta till dig ny kunskap inom området. För tjänsten krävs att du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift och att du har en hög digital kompetens.
Du har lätt för att samarbeta med andra, tänker strategiskt, kommunicerar på ett tydligt sätt, är strukturerad, initiativtagande, självgående och serviceinriktad.
MER INFORMATION OCH ANSÖKAN
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start i september.
För mer information kontakta administrativ chef Linnea Lagnström, 011-15 34 14 linnea.lagnstrom@norrkoping.se. eller tf stabschef Vanesa Blanco 011- 15 30 60 vanesagiselda.blanco@norrkoping.se
Vi vill ha din ansökan senast den 14 augusti.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.