Registrator till Vård- och omsorgsförvaltningen

Registrator till Vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Är du noggrann, serviceinriktad och gillar att arbeta med ärende- och dokumenthantering? Välkommen att bli vår nya kollega!

I verksamhetsområdet kvalitet och utveckling ingår enheten för strategi och planering. På vår enhet arbetar 11 personer som är specialister inom olika områden. Enheten hanterar bland annat ärende- och nämndprocesser, utredningar, remisser, strategisk boendeplanering och strategiska verksamhetsfrågor. Vi arbetar på uppdrag av äldrenämnden och nämnden för personer med funktionsnedsättning. Vår arbetsplats är fylld av samarbete och utveckling. Vi är bra på att nyttja varandras starka sidor och drivs av att leverera kvalité i uppdraget.
Vi tror på tillit och frihet under ansvar. Det innebär att du själv planerar din arbetsdag, har flextid och möjligheten att viss del av tiden arbeta på distans.

ARBETSUPPGIFTER
I den här rollen arbetar du brett inom administration och service, hela tiden i nära samarbete med dina kollegor på förvaltningen. Du hanterar post, utlämning, arkivering och diarieföring av allmänna handlingar i vårt ärende- och dokumentationssystem Ciceron. Du besvarar frågor som kommer till förvaltningens myndighetsbrevlåda och arbetar stödjande och kvalitetsgranskande till våra verksamheter i frågor som rör diarieföring.
I dina arbetsuppgifter ingår också att ibland leda utbildningsinsatser för både chefer och medarbetare och att delta i det övergripande utvecklingsarbetet av vår nämndadministration och dokumenthantering.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en vidareutbildning som till exempel registratorsutbildning, statsvetenskap, samhällskunskap, offentlig förvaltning eller liknande. Alternativt flerårig arbetslivserfarenhet som nämndsekreterare eller registrator.
Du har kunskaper om kommunal lagstiftning som kommunlagen, förvaltningslagen och lagen om offentlighet- och sekretess. Har du dessutom arbetat inom en offentlig myndighet, kommunal eller statlig är det ett plus. Tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och av arbete i digitala ärendehanteringssystem som till exempel Ciceron, är det meriterande.
Vi vill att du brinner för service och är driven och skapar struktur i ditt arbete. Du uttrycker dig väl i svenska språket i tal och skrift och är duktig på att anpassa din kommunikation till den du möter. Du förstår att oförberedda situationer kan uppstå och hittar då lösningar tillsammans med dina kollegor. Här jobbar vi tillsammans för att skapa en rolig, lärorik och delaktig arbetsplats.

ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 november 2023
  • Ansök senast: 10 december 2023

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

Attunda tingsrätt söker domstolsassistenter

18 november 2024

15 november 2024