OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kanslienheten Kanslienheten inom stadskontoret söker registrator. Kanslienheten svarar för ärendesamordning och diarium samt ger sekreterar- och annan administrativ service åt kommunfullmäktige och kommunstyrelsen med dess utskott och beredningar. Enheten svarar också för arkiv, juridik, upphandling och överförmyndarkansli. Vid enheten finns 20 medarbetare. Ärende- och dokumenthantering sker till stor del digitalt. För närvarande finns handlingar i såväl pappers- som digitalform men på sikt kommer en allt större del av hanteringen att ske enbart digitalt. Arbetsuppgifter I tjänsten ingår huvudsakligen följande arbetsuppgifter: * Postöppning och diarieföring * Nämndsadministration * Svara på frågor från allmänheten och media samt utlämnande av allmänna handlingar * Delta i utbildning av medarbetare och ge råd och internt stöd i diarie- och ärendehanteringsfrågor * Arkivera avslutade ärenden * Medverka vid utveckling av ärende- och dokumenthanteringssystem Kvalifikationer Du har erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning. Du har god datorvana och intresse av att arbeta med olika IT-applikationer. Du har administrativ förmåga, ordningssinne och lätt för att kommunicera med andra i tal och skrift. Du är utåtriktad och vill ge god service. Meriterande är erfarenhet av ärendehantering och diarieföring, särskilt inom LIS/LÄR, samt genomgången utbildning för registratorer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Övriga information Tillträde enligt överenskommelse. Lön: Individuell lönesättning. Ange löneanspråk.