OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som registrator och samtidigt bidra i Region Jämtland Härjedalens pågående utvecklingsarbete med att förändra arbetssätt och effektivisera hanteringen av allmänna handlingar? Då har vi ett intressant uppdrag till dig på Samordningskansliet, enheten Sekretariatet, i Östersund!
Samordningskanslet tillhör Regionstaben och arbetar med att stödja Region Jämtland Härjedalens kärnverksamhet, ledning och politik. Vi ansvarar för regionens dokument- och ärendehanteringsprocess, hanterar regionens arbete med säkerhet, beredskap och miljö samt driver utveckling inom informationsförvaltning. Samordningskansliet tillhör därmed de mest mångfacetterade verksamheterna i organisationen och därför finns hos oss en härlig blandning av människor med många olika specialistkunskaper.
Digitaliseringens utveckling med bland annat ett införande av e-arkiv och en allt skarpare lagstiftning vad gäller hantering av information innebär behov av att utveckla nya moderna arbetssätt och tydliggöra strukturen inom detta område. I rollen som registrator kommer du att vara en viktig del utvecklingen, både vad gäller myndighetens ärende- och dokumenthantering i stort samt enhetens och arbetsgruppens uppgifter.
ARBETSUPPGIFTER
Som registrator på sekretariatet tillhör du Region Jämtland Härjedalens centrala registratur. Det innebär att du ingår i ett arbetslag som hanterar samtliga nämnders ärendeflöden, vilket innefattar diarieföring av inkomna och upprättade handlingar, ärendefördelning, informationsklassning, kvalitetsgranskning av registreringar, postöppning samt sekretessprövning och utlämning av handlingar. Det ingår också i uppdraget att tillsammans med kollegor gallra och ombesörja leveranser till Regionarkivet samt ansvara för regionens offentliga e-postlåda.
Rollen som registrator är en serviceinriktad funktion där du tillsammans med dina kollegor också arbetar med att stödja verksamheten i frågor som rör ärende- och dokumenthantering samt har kontakter med allmänheten. Du kommer också att ha systemadministrativa uppgifter såsom datahantering och registerhållning i vårt ärende- och dokumenthanteringssystem och förväntas ta en aktiv del i pågående utvecklingsarbeten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har registratorsutbildning eller likvärdig erfarenhet. Meriterande är utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap på högskolenivå och några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter som beskrivs ovan. Det är av stor vikt att du har god kunskap om den lagstiftning och de förordningar som reglerar hanteringen av allmänna handlingar och om lagstiftning kring offentlighet och sekretess. Du behöver också ha goda kunskaper i Officepaketet och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Har du arbetat i ärende- och dokumenthanteringssystemet Platina är det också betydelsefullt.
Vi vill att du är ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Service och bemötande är också viktiga delar. Du förväntas arbeta självständigt men också i nära samarbete med övriga medarbetare på enheten med att fram nya effektiva arbetssätt, rutiner och stöddokument. Erfarenhet av förbättringsarbeten är därför meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
I Jämtland Härjedalen är livskvaliteten i fokus. Här är den storslagna naturen alltid nära. Här bor du trivsamt och kan fylla din fritid med upplevelser. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en region som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd aktiviteter.
Region Jämtland Härjedalen arbetar för utveckling och tillväxt i länet och för att erbjuda alla boende och besökare en hälso- och sjukvård av hög kvalitet.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.