OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner å ena sidan och regering riksdag och centrala myndigheter å den andra. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, stöd- och tillståndsgivning, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar cirka 230 personer och vår chef är landshövdingen.
Om du är intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län skulle du vara rätt person för oss.
Som registrator kommer du att arbeta på enheten Verksamhetsstöd, som omfattar kommunikation, ekonomi, HR, service samt arkiv och registratur.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer i huvudsak att arbeta med registrering och expediering av ärenden i vårt ärendehanteringssystem Platina samt posthantering. Arbetet innebär att klassificera, registrera och distribuera inkommande och upprättade handlingar. Du lämnar ut allmänna handlingar samt ger stöd och råd till medarbetare inom området registratur. Du deltar också i utveckling av nya rutiner och arbetsmetoder inom funktionen. Andra uppgifter inom funktionens ansvarsområde kan också förekomma.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Slutförd gymnasieutbildning eller motsvarande
• Diplomerad registratorsutbildning eller motsvarande
• Minst 3 års erfarenhet av arbete som registrator
• Erfarenhet av liknande arbete inom statlig verksamhet
• God kunskap om lagar som styr hantering av allmänna handlingar och registratur
• Goda kunskaper i MS Office
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du har:
• Högskoleutbildning inom arkiv och registratur
• Kunskap om vårt ärendehanteringssystem Platina
• Erfarenhet av sekretessprövning
För att lyckas väl i rollen behöver du vara noggrann och strukturerad, serviceinriktad och ansvarstagande. Du är pedagogisk och lyhörd för verksamhetens behov. Du har god initiativförmåga och vill vara delaktig i utvecklingsarbetet med vår registratur. Din samarbetsförmåga är god och du bidrar till att arbetsgruppen har ett utvecklande arbetsklimat, men trivs även med att arbeta självständigt. Du har lätt för och erfarenhet av att skapa goda relationer och att bevara dessa.
Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.
Låter detta intressant? Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
För att arbeta hos oss ska du dela statens gemensamma värdegrund. Dess sex principer anger inriktningen för hur myndigheter och statsanställda ska ta sig an sina uppdrag.
o Demokrati
o Legalitet
o Objektivitet, saklighet och likabehandling
o Fri åsiktsbildning
o Respekt för alla människors lika värde
o Effektivitet och service
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Så här behandlar vi dina personuppgifter: https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan kontakta någon av kontaktpersonerna för tjänsten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Paul Nemes
070-209 77 83
Trond Erik Grundt
+47 48053265
Tanja Ekegren
054-19 71 11
Jan Nyrén
054-19 73 13
Verksamhetschef Jan Bodin
010-224 72 03
Ordförande TCO-ST Jan Nyrén
010-224 74 20
Ordförande SACO Tanja Ekegren
010-224 73 26
Enhetschef Maria Hammarström
010-224 72 10
Rovdjursansvarig Maria Falkevik
010-224 72 35
Enhetschef Roger Bergqvist
010-224 72 13