Registrator, vikariat

Arbetsbeskrivning

På Linköpings universitet tror vi på utbyte. Av kunskap, erfarenhet och idéer – på en arbetsplats där samverkan mellan fakulteter och institutioner är grunden i vad vi gör. Vi är innovatörer och utbildare, och vi skapar gränslösa möjligheter. I vår verklighet behövs din fantasi, kreativitet och kompetens.Vi söker nu två registratorer inom dokument- och arkivenheten.

Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv i en stimulerande miljö.

Dina framtida arbetsuppgifter
Som registrator kommer du att arbeta med sedvanliga registratorsuppgiftet som posthantering, klassificering och registrering av dokument. En viktig uppgift är utlämnande av allmänna handlingar. Tillsammans med enhetens övriga registratorer kommer du att delta i utbildningar, rådgivning och stöd för universitetets medarbetare i frågor som rör hantering av universitetets dokument. Vi har ett modernt verktyg för diarieföring och dokumenthantering, Public 360. En viktig uppgift är att sprida användandet och medverka i utveckling av nya användningsområden för systemet. Du kommer också att delta i arbetet med att utveckla rutiner och vägledningar inom området och även medverka i utveckling av universitetets hantering av verksamhetsinformation.

Din framtida arbetsplats
Dokument och arkivenheten (DA) har det övergripande ansvaret för universitetets hantering av verksamhetsinformation och tillhör universitetsförvaltningen. Enheten arbetar operativt med registrering och arkivering av universitetsförvaltningens och fakultetskansliernas handlingar, och ansvarar för förvaltningen av universitetets digitala system för dokument- och ärendehantering. Inom enheten arbetar 11 personer.

Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller har tillägnat dig kunskaperna genom att ha arbetet med dessa frågor under en längre tid. Erfarenhet som registrator, helst från statlig verksamhet, är meriterande. Du bör vara väl förtrogen med lagstiftningen inom området. Då universitetets dokument- och ärendehantering blir alltmer digital bör du ha god IT- kunskap samt ha god användarerfarenhet av ett modernt dokument- och ärendehanteringssystem. Det är ett krav att du skall kunna uttrycka dig väl på svenska både i tal och skrift.

Arbetsuppgifterna kräver att du är noggrann och strukturerad. Då arbetet i registratorsgruppen är fördelat så att alla skall kunna utföra alla basuppgifterna söker vi en person med god samarbetsförmåga. Det ingår också arbetsuppgifter som kräver självständighet. Du bör ha en god pedagogisk förmåga då en viktig del av arbetet består i att förklara och motivera rutiner för hur vi hanterar universitetets dokument. Du bör ha en väl utvecklat känsla för att ge service. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Anställningens omfattning
Heltid, visstidsanställningar ca 12 månader.

Tillträde
Mars respektive i april.

Lön
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.

Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 17 februari 2014. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.
Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings Universitet LINKÖPING
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Ej specificerat , Ej specificerat
  • Publicerat: 27 januari 2014

Liknande jobb


15 november 2024

Registrator med driv, tillsvidareanställning

Registrator med driv, tillsvidareanställning

5 november 2024

Registrator

Registrator

31 oktober 2024