OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LFV är ett affärsdrivande statligt verk med cirka 3800 anställda och en årlig omsättning på omkring 5,8 miljarder kronor.LFV ansvarar för drift och utveckling av statens flygplatser för civil luftfart, för flygtrafiktjänst i fred för civil och militär luftfart, samt för utbildning av flygledare.Affärsiden är att skapa mervärde för våra kunder och främja flyget genom kostnadseffektiva, säkra och välfungerande flygplatser och flygtrafiktjänster. I Division Stockholm ingår Stockholm-Arlanda Airport, Sveriges största internationella flygplats och ett viktigt nav för kommunikationen till och från hela Storstockholmsregionen samt Stockholm-Bromma Airport - det snabba alternativet till och från Stockholms city.STOCKHOLM- ARLANDA AIRPORT SÖKER EN ERFAREN REGISTRATOR FÖR VIKARIAT Enheten för Dokumentadministration (SABD) ska säkerställa en effektiv dokumenthantering vid Division Stockholm.Det innebär att vi ska stödja Divisionen med resurser som har specifika kunskaper om lagar, förordningar och föreskrifter såväl interna som externa, så att dokumentadministrationen uppfyller både myndighetskrav och de krav kunder ställer.SABD ska ha effektiva rutiner och lösningar som utvecklas i enlighet med våra affärskrav.Vi ska hålla kunskaper om lagkrav och rutiner levande inom organisationen genom information, rådgivning och utbildningar. Enheten finns i fräscha lokaler på Stockholm-Arlanda flygplats.Din roll: Som registrator kommer du att arbeta med: - Bedömning och diarieföring av inkommande och upprättade handlingar i vårt dokmenthanteringssystem W3D3 - Ansvara för LFV Division Stockholms officiella brevlådor - Besvara frågor från handläggare och allmänhet - Ta ställning och ge råd i frågor som rör diarieföring och dokumenthantering - Utlämnande av handlingar under handläggningstiden - Uppföljning och kvalitetskontroll av ärenden och dokument - Avsluta och arkivlägga ärenden - Ansvara för att fastställda rutiner och föreskrifter för diarieföring efterlevs och utvecklas - Medverka vid utbildning i dokumenthantering Din profil: Vi söker dig som har - gymnasiekompetens - registratorsutbildning eller motsvarande - mycket goda kunskaper i användande av datorbaserat system för diarieföring - god kännedom om de lagar och förordningar som styr verksamhetsområdet - kunskaper i engelska - mycket god känsla för struktur och noggrannhet - kunskap i presentationsteknik är meriterande Du som söker bör ha en god kännedom om dokumenthantering inom offentlig förvaltning.Gärna kunskap i att genomföra utbildningar och förmedla kunskap.Stor vikt läggs på pedagogisk förmåga, servicemedvetenhet, kundorientering och samarbetsförmåga.
Kontaktpersoner på detta företaget
HRBP Daniel Olofsson
0709702055