OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.
BYGGLOVSENHETEN är med och planerar för ett framtida Ekerö på uppdrag av byggnadsnämnden. Vi arbetar med stadsplanering, bygglov och bostadsanpassning. Vi sitter i Ekerö Centrum, med goda kollektiva trafikförbindelser i form av buss till och från Stockholm via Brommaplan. Pendelbåt trafikerar leden Ekerö Centrum– Klara Mälarstrand.
Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan. Bygglovenheten är med och planerar för ett framtida Ekerö på uppdrag av byggnadsnämnden. Vi arbetar med stadsplanering, bygglov och bostadsanpassning. Vi sitter i Ekerö Centrum, med goda kollektiva trafikförbindelser i form av buss till och från Stockholm via Brommaplan. Pendelbåt trafikerar leden Ekerö Centrum– Klara Mälarstrand.
Länk till Ekerö kommuns hemsida
Arbetsbeskrivning
Vår vackra kommun, med långsträckta strandpartier, historiska byggnader, världsarv och både landsbygd och tätortsmiljöer att verka i, erbjuder möjligheter att erhålla en bred kunskap som registrator. Framöver väntar flera spännande och större bostadsprojekt i centrumläge. Kommunen befinner sig i ett expansivt skede.
Vi söker en registrator som tycker om att arbeta i grupp och vill utvecklas tillsammans med oss. Som registrator på bygglovenheten ansvarar du för följande arbetsuppgifter.
Administration av ärenden
• Att diarieföra och registrera ärenden och handlingar i verksamhetssystemet Castor
• Genomföra förberedelser inför handläggning samt uppföljning och bevakning av enhetens ärenden.
• Ansvar för att expediering av delegations- och nämndärenden sker
• Ansvar för nämndens diarium och sammanställning av delegationslistor
Ekonomi
• Ansvar för kund- och leverantörsfakturor samt kravhantering
Service till allmänheten; besök, telefon och e-post
• Lämna ut allmänna handlingar såsom exempelvis ritningar och kartunderlag
Verksamhetsutveckling och uppföljning
• Bidra till att kvalitetsäkra arbetssätt, rutiner och processer
• Ta fram underlag och ansvara för rapportering av statistik inkl. NKI.
Arkiv
• Arkivera enligt dokumenthanteringsplan
• Rensa i analoga akter inför scanning till digital akt
• Scanna analoga handlingar som saknas i digital akt
Som administratör har du daglig kontakt med markägare, företag, medborgare och representanter för andra förvaltningar och bolag
Kvalifikationer
Vi söker dig med lämplig högskoleutbildning som t ex arkivarie alternativt relevant yrkeserfarenhet. Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter samt har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Kunskaper i plan- och bygglagen och/eller miljöbalken är önskvärt. Erfarenhet inom arbetsområdet är meriterande. Eftersom Bygglovenheten i ett pågående projekt digitaliserar bygglovprocessen, kräver rollen relativt hög IT-kompetens och ett IT-intresse.
För att lyckas med arbetet som registrator krävs det att du kan hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt och att du trivs med uppgiften att vara spindeln i nätet. Du är ordningsam, noggrann och kan arbeta strukturerat och metodiskt även vid hög arbetsbelastning. Du tycker om att kommunicera med allmänheten och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Som person är du utåtriktad och duktig på att samarbeta med andra. Du trivs med ett arbete i högt tempo med många kontakter och kontinuerlig utveckling. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som är viktiga för tjänsten.
Du arbetar strukturerat och är van vid att koordinera, administrera och dokumentera dina uppgifter. Du har förmågan att se helheten samtidigt som du kan detaljerna.
Tillträde: 2020-09-01
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Vikariat, perioden 2020-09-01 – 2021-02-28
Länk till lediga jobb i Ekerö kommun
Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser. Precis som vi, är du serviceinriktad, professionell och gillar att bygga relationer med kollegor. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.
Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.
Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26