OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Vi söker dig som uppskattar ordning och reda och som vill vara med och utveckla våra administrativa processer. På kultur- och fritidsförvaltningen händer alltid något spännande och tjänsten som administratör/registrator är en viktig del i vårt uppdrag som offentlig förvaltning.
ARBETSUPPGIFTER
Du ansvarar för kvalitetskontroll av register och avslut av diarieförda handlingar. Arbetet inkluderar dagliga registratorsuppgifter så som diarieföring, bedömning gällande klassificering, registrering av allmänna handlingar i diariesystemet, postöppning och hantering av e-post samt hantering av inkommande handlingar och arkivläggning. Du kommer vara drivande för vår förvaltning i kommunövergripande projekt kopplade till din roll.
I dina arbetsuppgifter ingår ansvar för arkivfrågor och du arbetar med uppgifter som t.ex. tillsyn av arkivvården, förteckningsarbete, utredningsuppdrag och andra administrativa uppgifter inom området.
Service och bemötande är en viktig del av ditt arbete då det ingår i arbetsuppgifterna att ge råd och stöd till medarbetare i frågor som rör dokumenthantering samt vara behjälplig vid förfrågningar om att ta del av allmänna handlingar.
Du förväntas arbeta självständigt men även i nära samarbete med kollegor i olika projekt. Du kommer vara drivande på förvaltningen för att utveckla vår dokumenthantering bland annat genom klassificering, processkartläggning och uppdatering av vår dokumenthanteringsplan.
KVALIFIKATIONER
Utbildning och erfarenhet
- Examen på lägst kandidatnivå med lämplig ämneskombination där arkiv-/informationsvetenskap ingår eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- God kunskap om lagstiftning och förordningar som reglerar hantering av allmänna handlingar och om lagstiftning kring offentlighet och sekretess.
- Datavana med goda kunskaper i Officepaketet och ett väl utvecklat skriftspråk.
Personliga egenskaper
Flexibel, strukturerad och självgående. Ditt arbete kommer att ha stor variation. Du kommer jobba självständigt med löpande registrering och klassificering av handlingar, samtidigt som du är ett viktigt stöd för andra medarbetare som behöver din hjälp. Därför söker vi också dig som har en pedagogisk förmåga.
Meriterande kvalifikationer
- Erfarenhet av dokumenthanteringssystemet Platina.
- Erfarenhet av klassificering och KLASSA
- Erfarenhet av 2c8
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Anställningen är ett föräldravikariat på heltid till och med 30 juni 2022. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
UYPPLYSNINGAR
Administrativ chef, kultur- och fritidsförvaltningen, Sara Hedström: 023-879 73, sara.m.hedstrom@falun.se
FACKLIGA FÖRETRÄDARE
SACO, Ulrika Bergman: 023 - 827 74, ulrika.bergman@falun.se
Vision, Christina Johansson: 023 - 821 10, christina.johansson@falun.se
ÖVRIGT
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se.
Arbetsplats