OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inspektionen för socialförsäkringen (ISF) har i uppdrag att värna rättssäkerheten och effektiviteten inom socialförsäkringsområdet.Myndigheten startade sin verksamhet den 1 juli 2009 och har för närvarande 35 anställda.På sikt kommer ISF att ha 50 anställda och ett årligt anslag om 65 mkr.ISF har sina lokaler på Kungsholmen i centrala Stockholm.Arbetsuppgifter Som administratör kommer du att sköta myndighetens diarium och arkiv och löpande stödja medarbetarna i dokumenthanteringsfrågor.En av de första uppgifterna som ska genomföras är att utveckla styrdokument och ta fram systemstöd för ISF:s dokumenthantering med hjälp av konsulter. Du kommer också att ansvara för posthantering, ha systemansvar för växeln och vara back-up för vår andra administratör.Fler arbetsuppgifter kan bli aktuella beroende på kompetens och intressen.Bakgrund och kompetens Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete med diarieföring, arkiv och dokumenthantering vid statlig myndighet, och trivs med att arbeta brett med administration.Arbetet förutsätter att du har mycket goda kunskaper i MSOffice och i något diarieföringssystem. Erfarenhet av utveckling av styrdokumentation samt av att införa systemstöd för e-diarium och e-arkiv är meriterande.Detsamma gäller om du haft ansvar för diarium eller arkiv.Utbildning i exempelvis diarieföring, arkivering samt offentlighet och sekretess är också meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och värdesätter bland annat initiativförmåga, struktur- och samarbetsförmåga.Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.Information och ansökan[ Välkommen med din ansökan[senast den 25 augusti.