OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hedemora – Dalarnas äldsta stad – är en ekokommun i södra Dalarna med 15 200 innevånare. Förutom en levande landsbygd finns i Hedemora modern industri med gamla anor. Här erbjuds stora möjligheter till ett rikt friluftsliv, närhet till högskola och goda förbindelser med bl a Stockholmsregionen. Hedemora kommuns vision är att skapa en bygd med framtidstro, där människor och näringsliv utvecklas.
Hedemora kommun är kommunens största arbetsgivare med över 1400 medarbetare inom ett hundratal olika spännande yrken. Kommunens övergripande strategiska mål är att skapa möjligheter för en god livskvalitet och god omsorg, få människor att välja Hedemora kommun som bostadsort. God livskvalitet innebär bland annat att Hedemora kommun är en ekokommun med goda boendemiljöer, att vi utvecklar kultur- och naturmiljöer, erbjuder bra förskolor och grundskolor, en gymnasieskola med utbildning av högsta kvalitet, samt utvecklar en positiv och stimulerande miljö för näringslivet.
ARBETSUPPGIFTER
Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningens kvalitetsavdelning söker registrator/administratör/GDPR-ansvarig.
Arbetet som registrator/administratör är mångsidigt och innefattar skiftande uppgifter såsom administration, postöppning, diarieföring, arkivering m.m. Arbetsuppgifter inom nämndsekreterartjänst kan förekomma. Eftersom arbetet innebär mycket nära samarbete med handläggarna inom förvaltningens avdelningar kommer du vara en viktig medarbetare mitt i verksamheten. Kvalitetsavdelningen är navet som ser till att förvaltningens diarieföring sker på ett kvalitetssäkert sätt.
Rent organisatoriskt tillhör du miljö och samhällsbyggnadsförvaltningen. Förvaltningen hanterar bla. miljö- och hälsoskyddsfrågor, livsmedelstillsyn, bygglov, byggnadsvård, kart, GIS- och mätverksamhet, bilpoolen, översikts- och detaljplanering, gata/park, samt samhällsplanering. Vi är idag 34 personer på förvaltningen.
KVALIFIKATIONER
Du har en gymnasieutbildning alternativt flerårig vana av att jobba med administration inom kommunal verksamhet, gärna inom myndighetsutövning. Utbildning som arbetsgivaren bedömer som tillräcklig inom GDPR och erfarenhet inom registrering är ett krav. Erfarenhet inom nämndsekreterararbete är en merit.
Du skall kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har goda datakunskaper och gärna vana av att använda t.ex. Geosecma, Artvise, OpenE och ärendehanteringssystemet Vision.
För övrigt skall du ha god samarbetsförmåga, ha lätt för kontakter med allmänheten och känna engagemang och ansvar för arbetsuppgiften. Emellanåt är det ett högt tempo då det gäller att prioritera i det som händer och bibehålla den goda administrativa förmågan. Vi sätter ett stort värde på den sociala kompetensen.
ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.
Som medarbetare inom Hedemora kommun är det viktigt att du delar den gemensamma värdegrunden KRAM som står för Kundfokus, Respekt, Ansvar och Mod.
Vi har gjort vårt mediaval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag.
Välkommen med Din ansökan via offentliga jobb.