OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten Värmland söker en registratoransvarig till Rättsenheten med placering i Karlstad.
Vår strategi är en lokalt förankrad polis med polisiär närvaro i länets sexton kommuner.Verksamheten utgår från två avdelningar, ordning och kriminal.Dessa stöds av tre förvaltningsfunktioner.Flexibiliteten och helhetsperspektivet i arbetet och planeringen tillförsäkras genom vår övergripande strategiska ledning och en samordning i fyra samverkansområden.(Syd med Karlstad som centralort, Väst med Arvika som centralort, Norr med Torsby som centralort och Öst med Kristinehamn som centralort).Vår inriktning är att arbeta mot drogrelaterad brottslighet med fokus på ungdomar.I dag är vi 580 anställda varav 440 är poliser.
Vi tror på kraftsamling och tidsbegränsade insatser som arbetsmetod.Det skapar också utrymme för utveckling för myndighetens anställda och möjliggör ett bättre utnyttjande av vår samlade kompetens.Länets möjligheter och behov av åtgärder är vårt gemensamma ansvar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som registratoransvarig kommer du att samordna och ansvara för diarieföringen inom myndigheten.Du samverkar med övriga registratorer inom myndigheten och säkerställer att verksamheten fungerar på ett enhetligt sätt.Som registrator tar du hand om inkommande post; fördelar, öppnar, kopierar och diarieför myndighetens handlingar med hjälp av IT-stöd samt svarar på allmänhetens frågor.Du håller dig underrättad om gällande bestämmelser, generellt och för polismyndigheten särskilt väl.Du får vara beredd på att informera chefer och handläggare om hantering och registrering av ärenden samt delta i utvecklingen av dokumenthanteringen i stort.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har registratorutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som kan bedömas likvärdig.Vi ser gärna att du sedan tidigare har erfarenhet från arbete som registrator inom offentlig förvaltning.Du har kännedom om området offentlighet och sekretess.Du har dokumenterat goda IT-kunskaper och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Du ska ha ett positivt och öppet förhållningssätt och en god social kompetens.Arbetet som registrator kräver att du har förmåga att arbeta självständigt, systematiskt och strukturerat samtidigt som du måste kunna samarbeta och förankra frågor när det gäller registrering av inkomna handlingar inom myndigheten.Du är utåtriktad, noggrann, flexibel, ordningssam samt tycker om att jobba med serviceperspektiv.B-körkort är önskvärt.
Polismyndigheten Värmland tillämpar individuell lönesättning.
Tjänsten avser tillsvidareanställning och heltid med tillträde snarast.Polisen tillämpar provanställning i sex månader.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturellt mångfald tillför myndigheten.Vi ser därför gärna manliga sökande till tjänsten.På grund av att tjänsten är säkerhetsklassificerad ska du vara svensk medborgare.
Vid upprättande av sökandeförteckning kommer dina personuppgifter att registreras.Genom din ansökan godkänner du denna registrering.
Välkommen till Polismyndigheten Värmland där attraktionskraften hos oss finns i dig som anställd och ditt bidrag till en modern verksamhet med utvecklingsmöjligheter för alla.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hr-chef Katarina Ajemark
010-5670196
070-695 10 09
ST Carina Ehrencrona
010-56 708 43
tf HR-chef Maria Kihlstrand
010-5670171
070-6097964
HR-handläggare Daniel Pettersson
010-5670445
070-2266070
Helena Newton
010-56 705 81