OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En av våra medarbetare kommer att avgå med pension i vår och vi söker därför en
registrator/ärendesamordnare
till kommunstyrelsens kansli.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med postöppning och registrering av handlingar, diarieföring samt allmän administrativ service på kommunledningskontoret. I tjänsten ingår att samordna de olika ärendeprocesserna och du kommer även att delta i utvecklingen av dokument-hanteringen i stort, samt vikariera för nämndsekreteraren vid behov.
Kvalifikationer
Vi vill att du har erfarenhet av och engagemang för diarieföring och registrering av handlingar. Du har gymnasiekompetens och registratorsutbildning eller motsvarande samt goda kunskaper i svenska. Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation och av ärendeflödet i modernt dokumenthanteringssystem är meriterande. Du är noggrann, har organisationsförmåga och kan hantera arbetstoppar.
Arbetsplats
Kommunstyrelsens kanslienhet som leds av kommunens kanslichef. Kanslienheten har central diarieföring för alla förvaltningar i kommunen, utom miljö- och räddningsförvaltningen. På enheten arbetar också nämndsekreterare, kommunsekreterare, informatör och webbredaktör.