Registrator/ärendesamordnare

Arbetsbeskrivning

En av våra medarbetare kommer att avgå med pension i vår och vi söker därför en

registrator/ärendesamordnare

till kommunstyrelsens kansli.


Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med postöppning och registrering av handlingar, diarieföring samt allmän administrativ service på kommunledningskontoret. I tjänsten ingår att samordna de olika ärendeprocesserna och du kommer även att delta i utvecklingen av dokument-hanteringen i stort, samt vikariera för nämndsekreteraren vid behov.

Kvalifikationer
Vi vill att du har erfarenhet av och engagemang för diarieföring och registrering av handlingar. Du har gymnasiekompetens och registratorsutbildning eller motsvarande samt goda kunskaper i svenska. Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation och av ärendeflödet i modernt dokumenthanteringssystem är meriterande. Du är noggrann, har organisationsförmåga och kan hantera arbetstoppar.

Arbetsplats
Kommunstyrelsens kanslienhet som leds av kommunens kanslichef. Kanslienheten har central diarieföring för alla förvaltningar i kommunen, utom miljö- och räddningsförvaltningen. På enheten arbetar också nämndsekreterare, kommunsekreterare, informatör och webbredaktör.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rättviks kommun
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 1 december 2008
  • Ansök senast: 19 december 2008

Besöksadress

Vasagatan1
None

Postadress

None
RÄTTVIK, 79580

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024